Tantárgy adatlapja
A szemináriumok folyamán a hallgatók megtanulják a tudományos és magyarázó szövegek megértése és elemzése során jelentkező nehézségek leküzdését. Elsajátítják az ilyen szövegek megértéséhez és létrehozásához szükséges nyelvi eszközöket és kompetenciákat: a szöveg tartalmát explicitáló, és a következtetések levonását segítő információk kiszűrését, valamint a koherencia és a szöveg globális jelentésének a megértését. A hallgató elsajátítja az információkat összekötő ok-okozati összefüggések megértéséhez és kialakításához szükséges kompetenciákat. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Marie-Christine Pollet, Pour une didactique des discours universitaires: Étudiants et systeme de communication a l'université, De Boeck Supérieur, 2001, ISBN: 9782804136154 Alice Toma, L'architecture relationnelle du texte scientifique: Essai sur les articulations linguistiques des discours scientifiques, EME éditions, 2015, ISBN: 9782806634542 Gérard Barbottin, Rédiger des textes techniques et scientifiques en français et en anglais: gui de pratique, Insep Editions, 2003, ISBN: 9782914006194 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - Ismeri az adott újlatin nyelv egyes területeinek (irodalom-, nyelv- és kultúratudomány) szakkifejezéseit. - Tisztában van az adott újlatin nyelv és kultúra jellemző kutatási kérdéseivel, elemzési és értelmezési módszereivel. b) képességei - Az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, közérthetően, választékos stílusban ír és beszél az adott újlatin nyelven, világos, részletes szövegeket alkot különféle témában, különösen az adott újlatin nyelv kulturális témaköreivel kapcsolatosan. - Az adott újlatin nyelvhez és kultúrához kapcsolódóan kiválasztja és alkalmazza a szakmai problémának megfelelő nyelvészeti, irodalomtudományi vagy kultúratudományi módszert. |