Tantárgy adatlapja
A tárgy célja:
A hallgatók szaktudományi és szakmódszertani felkészítése a matematika 1-4. osztályos tanítására a „Geometria” témakörben.
Ismerjék a sík és a tér legegyszerűbb alakzatait és azok tulajdonságait. Tudják segíteni a tanulók eszközhasználaton alapuló geometriai tevékenységét a megfigyelés, a konstrukció, a tájékozódás és a transzformációk területén.
Legyenek tisztában a síkbeli és a térbeli alakzatok méretes geometriai tulajdonságaival, a hosszúság, a kerület, a terület, a térfogat és a szög mérésének lehetőségeivel.
Tudják osztályozni a geometriai transzformációkat közös és eltérő tulajdonságaik alapján.
Ismerjék a geometriai relációk megfigyeltetésének, eldöntésének és előállításának tanítási lehetőségeit.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
Török Tamás - Debnárik Gézáné: Matematika feladatgyűjtemény 1. osztályosoknak. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2001. ISBN 978-963-19-4615-4 (80 oldal)
Török Tamás - Debnárik Gézáné: Matematika feladatgyűjtemény 2. osztályosoknak. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2002. ISBN 978-963-19-5090-8 (80 oldal)
Török Tamás – Bognár Péterné: Matematika feladatgyűjtemény 3. osztályosoknak. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2003. ISBN 978-963-19-5095-3 (80 oldal)
Török Tamás – Bognár Péterné: Matematika feladatgyűjtemény 4. osztályosoknak. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2004. ISBN 978-963-19-6245-1 (80 oldal)
Ajánlott irodalom:
Pappné dr. Ádám Gyöngyi (szerkesztő): Matematika az általános képzéshez a tanítóképző főiskolák számára. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1998. ISBN 963 18 7519 9 (220 oldal)
Dr. Csóka Géza (szerkesztő): Elemi matematika példatár az általános képzéshez a tanítóképző főiskolák számára. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1998. ISBN 963 18 8454 6 (224 oldal)
Papp Olga – Török Tamás: A matematika és tanítása (geometria). VJRKTF, Esztergom, 2002 (házi jegyzet, 180 oldal)