Tantárgy adatlapja
A képzésben részt vevő nem magyar anyanyelvű hallgató megérti a mindennapi kommunikációs fordulatokat. Megért rövid, világos és egyszerű üzeneteket. Rövid hétköznapi szövegekben (pl. prospektusok, menetrend) megtalálja a számára szükséges információkat. Tud kommunikálni olyan egyszerű és begyakorolt helyzetekben, amelyek közvetlen információcserét igényelnek ismerős témákról, elsősorban saját magáról, elérhetőségéről, környezetéről, lakóhelyéről, tanulmányairól. Használja és megérti a mindennapi beszédhelyzetek főbb fordulatait. Meg tud írni rövid, egyszerű feljegyzéseket és üzeneteket, amelyek a közvetlen szükségleteire vonatkoznak. A két szemeszteres, összefüggő magyar nyelvi képzést (BBNIN03400 és BBNIN03500) az ismeretek megszerzését bizonyító vizsga (kollokvium) zárja SH és ÖKF ösztöndíjas hallgatóink számára. A nyelvi képzés kulturális vonatkozásai (a tegeződés és a magázódás szokásai Magyarországon; ismert magyar városok; magyar ünnepek)
|
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
1. Szita Szilvia – Pelcz Katalin: MagyarOk A1 kompakt, Pécsi Tudományegyetem, 2020. 2. http://magyar-ok.hu/hu/home.html?ver=2.8 3. https://aktiv-magyar-ok.hu/ 4. https://www.magyarora.com/magyar/index.html 5. Szili Katalin et al.: A formától a használatig 1 - 3. ELTE BTK, Magyar mint Idegen Nyelv Tanszék, 2011, 2014. 6. Szita Szilvia – Görbe Tamás: Gyakorló magyar nyelvtan, Akadémiai Kiadó, 2014. 7. Helle Mária: GYORSAN MAGYARUL, Magyar tankönyv kezdőknek és újrakezdőknek, Helle Mária, 2018. 8. Hoffman Zsuzsa: Ragozó. 66 magyar igeragozási táblázat, Debreceni nyári egyetem, 2016. 9. Máté József: Igéző. Igekötős igék gyakorló könyve, Debreceni nyári egyetem, 2001.
|
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) tudása -ismeri a legfontosabb kommunikációs fordulatokat……. -ismeri az írásbeli kifejezőkészség legfontosabb formáit…….. b) képességei -képes kommunikálni begyakorolt információs helyzetekben……. -képes megtalálni aszámára szükséges információkat…….. |