Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Integrált szakmai kommunikáció
Tárgy kódja: BBNKM14400
Óraszám: N: 2/0/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Ujvári Hedvig
Tárgyleírás:

 

A tárgy a public relations területén alkalmazott kommunikációs stratégiák és technikák integrációját vizsgálja. A hallgatók megismerkednek a PR alapvető fogalmaival, eszközeivel és gyakorlatával, különös tekintettel a digitális és hagyományos médiumok együttes alkalmazására. A kurzus keretében a diákok elemzik és fejlesztik kommunikációs készségeiket, valamint tanulmányozzák a PR-kampányok tervezésének és megvalósításának folyamatait. A tárgy célja, hogy a hallgatók képesek legyenek hatékony és összetett kommunikációs stratégiákat kialakítani és alkalmazni különböző PR helyzetekben.

 

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Kötelező irodalom:

Horváth Dóra – Bauer András: Marketingkommunikáció. Stratégia, új média, fogyasztói részvétel. Bp.: Akadémiai Kiadó, 2013. ISBN 978 963 05 9342 7

Ajánlott irodalom:

Brochand, Bernard – Lendrevie, Jaques: A reklám alapkönyve. Bp.: KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó, 2004. ISBN 963 224 793 0

Sas I.: Reklámpszichológia. Bp.: Kommunikációs Akadémia, 2005. ISBN 963 219 740 0

 

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:

a) tudása

Ismeri a kommunikáció és média területét meghatározó társadalmi, strukturális, gazdasági és politikai folyamatok legfontosabb tényezőit.

Magab

iztos módszertani tudással rendelkezik, érti és átlátja a módszertani innováció lehetőségeit és perspektíváit.

b) képességei

Képes eligazodni szakterületének mélyebb összefüggései és a gyakorlat által felvetett konkrét társadalmi, kommunikációs és médiatudományi problémák, valamint azok lehetséges megoldási módszerei között.

Képes a társadalmi kommunikáció alapvető elméleteinek és koncepcióinak szintetizáló összevetésére, racionális érvek kifejtésére, vagyis a kommunikáció különböző színterein zajló viták során véleménye megformálására és véleményének megvédésére.

c) attitűdje

Elfogadja és következetesen vállalja a társadalomtudományi gondolkodás sokszínűségét, és hitelesen képviseli szűkebb és tágabb környezetében ennek szemléleti alapjait.

Érzékeny és nyitott a legsúlyosabb társadalmi problémákra, szemléletét áthatja az elesettekkel és a kiszolgáltatokkal szembeni szakmai és emberi szolidaritás.

d) autonómiája és felelőssége

Saját szakmai közegében olyan történetileg és politikailag koherens egyéni álláspontot alakít ki, amely segíti önmaga és környezete fejlődését, tudatosodását.

A szervezeti struktúrában elfoglalt helyének megfelelő önállósággal és felelősséggel szervezi munkáját és az irányítása alatt dolgozó munkatársak tevékenységét.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

kommunikáció- és médiatudomány BANT-XKM alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 6 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe