Tantárgy adatlapja
A tárgy a public relations területén alkalmazott kommunikációs stratégiák és technikák integrációját vizsgálja. A hallgatók megismerkednek a PR alapvető fogalmaival, eszközeivel és gyakorlatával, különös tekintettel a digitális és hagyományos médiumok együttes alkalmazására. A kurzus keretében a diákok elemzik és fejlesztik kommunikációs készségeiket, valamint tanulmányozzák a PR-kampányok tervezésének és megvalósításának folyamatait. A tárgy célja, hogy a hallgatók képesek legyenek hatékony és összetett kommunikációs stratégiákat kialakítani és alkalmazni különböző PR helyzetekben.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
Horváth Dóra – Bauer András: Marketingkommunikáció. Stratégia, új média, fogyasztói részvétel. Bp.: Akadémiai Kiadó, 2013. ISBN 978 963 05 9342 7
Ajánlott irodalom:
Brochand, Bernard – Lendrevie, Jaques: A reklám alapkönyve. Bp.: KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó, 2004. ISBN 963 224 793 0
Sas I.: Reklámpszichológia. Bp.: Kommunikációs Akadémia, 2005. ISBN 963 219 740 0
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismeri a kommunikáció és média területét meghatározó társadalmi, strukturális, gazdasági és politikai folyamatok legfontosabb tényezőit.
Magab
iztos módszertani tudással rendelkezik, érti és átlátja a módszertani innováció lehetőségeit és perspektíváit.
b) képességei
Képes eligazodni szakterületének mélyebb összefüggései és a gyakorlat által felvetett konkrét társadalmi, kommunikációs és médiatudományi problémák, valamint azok lehetséges megoldási módszerei között.
Képes a társadalmi kommunikáció alapvető elméleteinek és koncepcióinak szintetizáló összevetésére, racionális érvek kifejtésére, vagyis a kommunikáció különböző színterein zajló viták során véleménye megformálására és véleményének megvédésére.
c) attitűdje
Elfogadja és következetesen vállalja a társadalomtudományi gondolkodás sokszínűségét, és hitelesen képviseli szűkebb és tágabb környezetében ennek szemléleti alapjait.
Érzékeny és nyitott a legsúlyosabb társadalmi problémákra, szemléletét áthatja az elesettekkel és a kiszolgáltatokkal szembeni szakmai és emberi szolidaritás.
d) autonómiája és felelőssége
Saját szakmai közegében olyan történetileg és politikailag koherens egyéni álláspontot alakít ki, amely segíti önmaga és környezete fejlődését, tudatosodását.
A szervezeti struktúrában elfoglalt helyének megfelelő önállósággal és felelősséggel szervezi munkáját és az irányítása alatt dolgozó munkatársak tevékenységét.