Tantárgy adatlapja
A tárgycsoport célja olyan ismeretek nyújtása, képességek, magatartásformák alakítása, fejlesztése, amelyek a fenntartható fejlődés pedagógiai elveit alapul véve felkészítik a hallgatókat a játéknak mint tevékenységnek és mint nevelési eszköznek a megismerésére, a pedagógus szerepének helyes értelmezésére, a 3-6-7 éves korú gyermekek játékával összefüggő pedagógiai feladatok ellátására.
Olyan módszertani kultúra, szemlélet megalapozása, amelyben a játék semmi mással nem pótolható, fejlesztő szerepét vallva differenciált bánásmóddal az esélyegyenlőség szempontját érvényesíti a játék jellemzőinek figyelembe vételével, továbbá amelyben természetes szükséglet az önreflexió.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
Az óvodai nevelés országos alapprogramja. 1996.
Játékpszichológia. Olvasókönyv óvodapedagógus hallgatóknak. Szerkesztette: B. Lakatos Margit ELTE Tanító- és Óvóképző Főiskolai Kar, Budapest, 2001.
Kovács György-Bakosi Éva: Játékpedagógiai ismeretek. Debrecen, 2005.
Kovácsné Bakosi Éva: Mérőeszközök a játék és tanulás méréséhez. Debrecen, 2004.
Tunyogi Erzsébet: Gyógyító játék a családban. Tárogató Kiadó, Budapest, 1995.
Ajánlott irodalom:
Az óvodáskor fejlesztő játékai. Szerkesztette: Perlai Rezsőné. OKKER Kiadó, Budapest, 2001.
Játékenciklopédia. Szerkesztette: Perham, Molly. Alexandra Kiadó, Pécs, 2001.
Kolozsvári Judit: Más gyerek, más szülő, más pedagógus. OKKER, Budapest, 2002.
Payne, Kim: Gyermekeink játékai. AKG Kiadó és a Metódus-tan BT Kiadványa, Budapest, 1999.
Takács Bernadett: Gyermek-játék-terápia. OKKER, Budapest, 2001.