Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Kampánykommunikáció
Tárgy kódja: BBLKM15100
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/10/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Mertz Gábor
Tárgyleírás:

A tárgy központi témája az üzleti, a non-profit és a politikai kampányok kommunikációja. Vizsgálja az egyes kampánytípusok különböző dimenzióit, kommunikációjuk működési mechanizmusait. Az alapkérdés-felvetések között szerepel, hogy milyen helyet foglalnak el az üzleti és politikai szereplők, személyiségek, egyes ideológiák, nézetek a folyamat során, milyen nyelvi sajátosságok mutatkoznak meg a kampány egyes interakciós helyzeteiben. A kurzus tárgyalja az új média szerepét, helyét a kampánykommunikációban, ill. részletesen vizsgál bizonyos kommunikációs kampány-stratégiákat. Cél, hogy a hallgatókban kialakuljanak azok a képességek, amelyeken keresztül megfelelő biztonsággal képesek elemezni, értelmezni, ill. adott esetben megtervezni egy adott szervezet kampány kommunikációját.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Kötelező irodalom:

NYÁRÁDY Gáborné, SZELES Péter, Public relations II., Budapest, Perfekt, 2004. 181-221. ISBN 963-394-592-5

MIHÁLYFFY Zsuzsanna, Politikai kampánykommunikáció, Budapest, L’Harmattan, 2009, 5-113. ISBN 978-963236288-5

SÁRKÖZY Erika (szerk.), Kampánykommunikáció, Budapest, Akadémiai K., 2003. 10-87. ISBN 963-05-8031-4

Ajánlott irodalom:

RIES, Al, RIES Laura, A pr tündöklése, a reklám bukása, Budapest, Geomédia, 2005, 93-186. ISBN 963-9508-06-3

WILCOX, Dennis L., CAMERON, Glen T., Public realtions : strategies and tactics, Boston, Person, Allyn & Bacon, 2009. ISBN 020558148X

MAZZOLENI, Gianpietro, Politikai kommunikáció, Budapest, Osiris, 2006. 45-130, 186-221. ISBN 963-389-673-8

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:

a) tudása

Ismeri és érti a kommunikáció és médiatudomány által vizsgált társadalmi jelenségek és alrendszereik működési mechanizmusait.

Magabiztos módszertani tudással rendelkezik, érti és átlátja a módszertani innováció lehetőségeit és perspektíváit.

b) képességei

Magabiztosan kezeli a nyomtatott és a digitális szakirodalmi forrásokat, a társadalomtudományi és médiakutatási adatbázisokat és a működtetésükre szolgáló eszközöket.

A kommunikáció és médiakutatás területén képes a feldolgozott információk alapján reális értékítéletet hozni, és az ezekből levonható következtetésekre építve önálló javaslatokat megfogalmazni.

c) attitűdje

Elfogadja és következetesen vállalja a társadalomtudományi gondolkodás sokszínűségét, és hitelesen képviseli szűkebb és tágabb környezetében ennek szemléleti alapjait.

Képes kommunikációs készségek elsajátítására és ezek folyamatos fejlesztésére, önreflexióra e területen mutatott képességeivel kapcsolatban.

d) autonómiája és felelőssége

Saját szakmai közegében olyan történetileg és politikailag koherens egyéni álláspontot alakít ki, amely segíti önmaga és környezete fejlődését, tudatosodását.

Önálló, konstruktív és asszertív az intézményen belüli és kívüli együttműködési formákban.

 

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

kommunikáció- és médiatudomány BALT-AKM alapképzés (BA/BSc/BProf) Levelező magyar 6 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe