Tantárgy adatlapja
Az előadás elsősorban egy képzőművészeti kiállítás létrejöttének a folyamatával kívánja megismertetni a hallgatókat. A kiállítás szervezése egy rendkívül komplex folyamat, amelyet az idea megszületésétől a gyakorlati megvalósításig nagyon sokféle feladat jellemez. A kurzus célja, hogy bemutassa az elméleti történeti hátterét a kiállítás típusok kialakulásának, változásának a mai napig. Ehhez esetenként az aktuális kiállításokat koncipiáló külső munkatársak segítségét is igénybe veszi, illetve kurátorok vezette kiállítás látogatásokkal bőviti az órát. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Dawid E., Schlesinger R.: Texte in Museen und Ausstellungen. Ein Praxisleitfaden. Bielefeld, 2002. Dech U.C.: Sehenlernen im Museum. Ein Konzept zur Wahrnehmung und Präsentation von Exponaten. Bielefeld, 2003. Ajánlott irodalom: Frank János: Tárlatok, szertartások. Budapest, 1992. James Putnam: Art and artifact. The museum as medium. New York, 2001. ed. Reesa Greenberg-Bruce W. Ferguson-Sandy Nairne: Thinking about exhibitions. London-New York 1996. ed. Andreas C. Papadakis: New museology. Museums and alternative exhibition spaces, Academy symposium at the Royal Academy of Arts. New York, 1991. ed. Peter Vergo: The New museology. London, 1989 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) Tudása Megismeri a kiállításrendezés típusait, betekintést kap a kiállítások kapcsán felmerülő elméleti és gyakorlati kérdésekről. b) képességei Képes a kiállítást mint egy komplex műfajt értelmezni. |