Tantárgy adatlapja
A hallgatók számára a kurzus segítséget nyújt a szakdolgozati kutatás koncipiálásában, egyben megismerteti őket a kommunikációs relevanciával bíró tudományos diszkusszió tartalmi és formai kereteivel. A hallgatók egyéni kutatómunkájukhoz módszertani segítséget kapnak, s személyes konzultációk keretében számolnak be szakdolgozatuk alakulásáról, az elvégzett munkáról.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
Blaskó Ágnes – Hamp Gábor: Írás 1.0. Az ötlettől a jól strukturált szövegig. Budapest. Typotex. 2007. ISBN 978-963-9664-65-4
Havasréti József: Tudományos írásmű. Budapest-Pécs. HEFOP Bölcsész Konzorcium. 2006 ISBN 963-9704-30-X
Stokes, Jane: A média és kultúrakutatás gyakorlata. Budapest, Gondolat, 2008. ISBN 978-9636931-22-3
Ajánlott irodalom:
Eco, Umberto: Hogyan írjunk szakdolgozatot? Budapest. Partvonal. 2012. ISBN 978-963-9910-89-8
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismeri a társadalomtudományi fogalomkészlet minden fontosabb elemét, érti az összefüggéseket, amelyek a társadalom és a társadalmi kommunikáció szaktudományos értelmezésének az alapját képezik.
b) képességei
Képes az elméleti és a gyakorlati munkája során megismert kommunikációs szinteken és színtereken feltárt tények alapos és részletes elemzésére és az eredményekből kibontható összefüggések feltárására.
Szakmai sz&oacut
e;használata során magabiztosan használja a szakma szókincsét, a szakma szaktudományos alapfogalmait, és a rájuk épülő speciális szakszókészlet elemeit.
c) attitűdje
Tudatosan képviseli azon módszereket, amelyekkel saját szakmájában dolgozik, és elfogadja más tudományágak eltérő módszertani sajátosságait.
d) autonómiája és felelőssége
Egy szakmai munkaközösségbe kerülve képes az ottani szakmai elvárásoknak megfelelően összetett feladatok elvégzésére, illetve irányítására.