Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Kommunikációkutatás
Tárgy kódja: BMLKM01100M
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/10/0
Kreditérték: 4
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Páprádiné Szilczl Dóra
Tárgyleírás:

Tantárgy leírása:

A tantárgy célja kettős: egyrészt a hallgatók számára gyakorlati bevezetést nyújt a kommunikációkutatás világába, megismertetve őket néhány közelmúltbeli és jelenleg folyó kutatással, módszerrel és elmélettel, másrészt keretet ad annak, hogy a hallgatókat bevonjuk az intézeti kutatásokba, és a műhelymunka során maguk is megismerkedhessenek a kommunikációkutatás folyamatával: a releváns problémafelvetésekkel, az empirikus kutatás megtervezésével, kivitelezésével, valamint a tudományos publikáció készítésével. Ez a tantárgy ily módon szorosan kapcsolódik az Intézeten belül folyó kutatói aktivitáshoz, s a hallgatók publikációkhoz segítését és a minőségi szakdolgozati kutatómunkára való felkészülést célozza. 

A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN) 

Kötelező irodalom: 

1.   HORÁNYI  Özséb (szerk.), Kommunikáció és participáció, Budapest, Typotex, 2006, ISBN 978-963-9664-33-3

2.   NÉMETH  T. Enikő (szerk.), Ember-gép kapcsolat. A multimodális ember-gép kommunikáció modellezésének alapjai, Budapest, Tinta Kiadó, 2011, ISBN 978-963-9902-99-2

3.   NYÍRI  Kristóf (szerk), Mobilközösség és mobilmegismerés, Budapest, MTA, 2002, ISBN 963-7065-36-9

4.   TREADWELL , Donald, Introducing communication research: paths of inquiry, Thousand Oaks, Sage, 2011, ISBN 978-1-4129-4457-1 

5.   VICSEK  Lilla, Fókuszcsoport. Elméleti megfontolások és gyakorlati alkalmazás, Budapest, Osiris Kiadó, 2006, ISBN 963-389-882-X

Periodikák:

>

1.    Communication research, Newbury Park, Sage Publications

2.    Médiakutató

3.    Jel-Kép

Ajánlott irodalom:

1.    BARABÁSI  Albert-László, Behálózva. A hálózatok új tudománya, Budapest, Helikon, 2011, ISBN 978-963-227-293-1

2.    CRAIG , Robert T., Communication theory as a field, In: Communication Theory 9 (2), 1999, p. 119–161.

3.    HANSEN , Anders et al., Mass communication research methods, London, McMillan & Co., 1998, ISBN 0-333-61710 X

4.

le="font: 7pt "Times New Roman"">    LINDLOF , Thomas R., TAYLOR , Brian C., Qualitative communication research methods, Thousand Oaks, Sage, 2011, ISBN 978-1-4129-7472-1

5.    WIMMER , Roger D., DOMINICK , Joseph R., Mass Media Research, London, Thomson-Wadsworth, 2011, ISBN 978-1-4390-8274-4

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

kommunikáció- és médiatudomány BMLT-XKM mesterképzés (MA/MSc) Levelező magyar 4 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe