Tantárgy adatlapja
Tantárgy leírása: A tantárgy célja kettős: egyrészt a hallgatók számára gyakorlati bevezetést nyújt a kommunikációkutatás világába, megismertetve őket néhány közelmúltbeli és jelenleg folyó kutatással, módszerrel és elmélettel, másrészt keretet ad annak, hogy a hallgatókat bevonjuk az intézeti kutatásokba, és a műhelymunka során maguk is megismerkedhessenek a kommunikációkutatás folyamatával: a releváns problémafelvetésekkel, az empirikus kutatás megtervezésével, kivitelezésével, valamint a tudományos publikáció készítésével. Ez a tantárgy ily módon szorosan kapcsolódik az Intézeten belül folyó kutatói aktivitáshoz, s a hallgatók publikációkhoz segítését és a minőségi szakdolgozati kutatómunkára való felkészülést célozza. |
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN) |
Kötelező irodalom: 1. HORÁNYI Özséb (szerk.), Kommunikáció és participáció, Budapest, Typotex, 2006, ISBN 978-963-9664-33-3 2. NÉMETH T. Enikő (szerk.), Ember-gép kapcsolat. A multimodális ember-gép kommunikáció modellezésének alapjai, Budapest, Tinta Kiadó, 2011, ISBN 978-963-9902-99-2 3. NYÍRI Kristóf (szerk), Mobilközösség és mobilmegismerés, Budapest, MTA, 2002, ISBN 963-7065-36-9 4. TREADWELL , Donald, Introducing communication research: paths of inquiry, Thousand Oaks, Sage, 2011, ISBN 978-1-4129-4457-1 5. VICSEK Lilla, Fókuszcsoport. Elméleti megfontolások és gyakorlati alkalmazás, Budapest, Osiris Kiadó, 2006, ISBN 963-389-882-X Periodikák: > 1. Communication research, Newbury Park, Sage Publications 2. Médiakutató 3. Jel-Kép Ajánlott irodalom: 1. BARABÁSI Albert-László, Behálózva. A hálózatok új tudománya, Budapest, Helikon, 2011, ISBN 978-963-227-293-1 2. CRAIG , Robert T., Communication theory as a field, In: Communication Theory 9 (2), 1999, p. 119–161. 3. HANSEN , Anders et al., Mass communication research methods, London, McMillan & Co., 1998, ISBN 0-333-61710 X 4.
le="font: 7pt "Times New Roman""> 5. WIMMER , Roger D., DOMINICK , Joseph R., Mass Media Research, London, Thomson-Wadsworth, 2011, ISBN 978-1-4390-8274-4 |