Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Kommunikációs stílusok
Tárgy kódja: BMNKM11300M
Óraszám: N: 2/0/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Kovács Ákos
Tárgyleírás:

A szeminárium célja, hogy áttekintést adjon a legfontosabb kommunikációs stílusról és azok funkciójáról. Beleértve a meggyőző, az agresszív, a passzív, a passzív-agresszív és az asszertív típusról. A diákok a félév során megismerkednek ezen típusok összehasonlító elemzésével. Ezek után kerül a vizsgálódás fókuszába a meggyőző és az asszertív kommunikáció, mely a két legjelentősebb forma a fentiek közül. Az asszertivitás és a meggyőző képesség jártasság, s így – mint minden jártasság – fejleszthető. A szemináriumon a hallgatóknak lehetőségük nyílik számos asszertív és meggyőző kommunikációs technika elsajátítására: érzelmek kifejezése, bizalom fejlesztése, egyenlőség a kapcsolatokban, illetve segítségkérés.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

Hadfield, Sue – Hasson Gill: Asszertivitás – hogyan érvényesítsük sikeresen az érdekeinket? Budapest, Scolar Kft. 2015. ISBN 978963 2443935

Bishop, Sue: Asszertivitás. Budapest Manager 2008 ISBN 9789639912045

:p>

Von Thun, Friedemann Schulz: A kommunikáció zavarai és feloldásuk. Általános kommunikáció pszichológia. Budapest, Háttér, 2012. ISBN 978 615 5124 06 8

 

Von Thun, Friedemann Schulz: Kommunikációs stílusok. Differenciáló kommunikáció pszichológia. Budapest, Háttér Kiadó 2014. ISBN 978 615 5124 29 7

 

Ajánlott irodalom:

Alberti, Robert L – Emmons, Michael L. 2008 Your Perfect Right: Assertiveness and Equality in

Your Life and Relationships 9th Edition Atascadero California, Impact Publisher ISBN 987 1 886230 86 6

Bettinghaus, Erwin 2003. A meggyőző kommunikáció. In: Horányi Özséb (szerk.).Kommunikáció I–II. Budapest: General Press Kiadó. I. 236–254. ISBN 9789639459052

Peel, Malcolm: 1999 Kommunikációs készségfejlesztés. Budapest Trivium Kiadó ISBN 963 7570578

Zentai István: 1998 A meggyőzés útjai. A mindennapi élet meggyőzéspszichológiája. Budapest, Typotex Kiadó ISBN 978 963 9132 14 6

Azoknak az előírt

szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a.   tudása

-     jól hasznosítható interdiszciplináris szaktudományos ismeretek, amelyek egyaránt kiterjednek a tömegmédia bölcsész- és társadalomtudományos megközelítéseire

b.   képességei

-     alkalmas a média különböző munkaköreinek betöltésre

c.   

pan>személyi kompetenciák

-     jó kommunikációs készség

d.   szakképzettség alkalmazása

-     a médiaintézményekben médiatartalmak előállítása

 

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

kommunikáció- és médiatudomány BMNT-XKM mesterképzés (MA/MSc) Nappali magyar 4 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe