Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Kommunikációs tréning módszerek
Tárgy kódja: BMNKM40000M
Óraszám: N: 0/4/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Páprádiné Szilczl Dóra
Tárgyleírás:

A hallgatók a kurzus során megismerkednek az alapvető tréning módszerekkel és a csoportos és egyéni fejlesztő eljárásokkal. Történeti áttekintés keretén belül tárgyaljuk a különböző módszereket, számos gyakorlati példával illusztrálva működésmódjukat.  Fogalmi tisztázást (tréning, facilitáció, moderáció, coaching) követően előtérbe kerülnek a klasszikus gyakorlati modellek, úgy mint a csoportdinamika (T-csoport), feedback-elv, corporate volunteering, blended-learning. Pszichológiai megközelítések: Maslow, Rogers, Moreno, Gordon, és Bohm-i dialóguscsoportok részét képezik a kurzusnak. Foglalkozunk a közösségfejlesztés és teamépítés gyakorlatával és vonatkozó kutatásaival (Belbin). A különböző tréning módszerek értékelése és elemzése révén a hallgatók reflexív gondolkodását és problémamegoldását kívánjuk erősíteni.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Kötelező irodalom:

Kelló É. (Szerk.) (2014). Coaching alapok és irányzatok. Budapest: Akadémiai Kiadó. ISBN 9789630595308

König, O. – Schattenhofer, K. (2014) Bevezetés a csoportdinamikába. Budapest: Dynamics Consulting. ISBN 9789630884570

Edding, C – Schattenhofer, K. (2016) Bevezetés a teammunkába. Budapest: Dynamics Consulting. ISBN 112233344567

Simon, F.B (2015) Bevezetés a konfliktus rendszerszemléletébe és a konfliktusmegoldásba. Budapest: Dynamics Consulting. ISBN 978-963-3585-2

Ajánlott irodalom:

Antons, K. (2006). A csoportdinamika gyakorlata: Gyakorlatok és technikák. Budapest: Synalorg. ISBN 9739630601451

Broad, M. L., Newstorm, J. W. (1992) Transfer of training: action-packed  strategies to ensure high payoff from training investments. Reading  MA: Addison – Wesley. ISBN 0201192748

Gordon, T. (2015) V.E.T. Vezetők könyve. Gordon Kiadó, Budapest. ISBN 9789639766129

Martin, B. O., Kolomitro, K., Lam, T. C. M. (2014). Training Methods: A   Review and Analysis. Human Resource Development Review. 13(1),11–35.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:

a) tudása

Jól hasznosítható interdiszciplináris szaktudományos ismeretek.

b) képességei

Jó kommunikációs készség, nagyfokú motiváció, problémaérzékenység, nyitottság a szakmai újdonságok megismerésére, elemző képességek, jó problémamegoldó képesség.

c) attitűdje

d) autonómiája és felelőssége

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe