Tantárgy adatlapja
A kurzus kísérletet tesz arra, hogy néhány nagyobb áramlatot azonosítva áttekintse, miként igyekszik a kortárs filozófia megbirkózni korunk olyan kihívásaival, mint a globalizáció, az identitáskrízis (amely a test és a hatalom viszonyait állítja a középpontba), a klímaváltozás és az elszabadult technológiai fejlődés (amely aggályokat ébreszt a mesterséges intelligenciával és a transzhumanizmussal szemben). Vajon miként segíti posztmodern énünket a kortárs gondolkodás abban, hogy értelmezni tudjuk e zűrzavaros folyamatokat, és felleljük az értelmes élet forrásait egy nyugtalanítóan komplex és fenyegető világban? |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Hekman, Susan J.: Private Selves, Public Identities: Reconsidering Identity Politics. Pennsylvania, Pennslvania State University Press, 2004. Marion, Jean-Luc: Az erotikus fenomén. Hat meditáció. Budapest, L’Harmattan, 2012. Poszthumanizmus. A Helikon c. folyóirat tematikus száma, 64/4. 2018. Szalai Judit: Kortárs angolszász érzelemfilozófia. Budapest, L’Harmattan, 2013. Taylor, Charles: A Secular Age. Cambridge, MA, Harvard University Press, 2007. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 8. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása A hallgató tájékozott a filozófiatörténet nagy korszakaiban és műveiben, illetve irányzataiban. b) képességei Képes argumentumok azonosítására, átgondolására, valamint ezeknek élőszóban és írásban vázlatos vagy részletes bemutatására. |