Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Közösségi médiamenedzsment
Tárgy kódja: BBNKM20100
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Ujvári Hedvig
Tárgyleírás:

 

A kurzus célja a hallgatók felkészítése a közösségi média térnyeréséből fakadó változásokra és az ezekben rejlő lehetőségek közéleti kommunikációs kiaknázására. Ennek érdekében a képzésben résztvevők a félév során megismerkednek a social médiával kapcsolatos legfontosabb alapfogalmakkal, illetve trendekkel, valamint az új médiatérben alkalmazható kommunikációs megoldásokkal. Az oktatás kulcseleme annak bemutatása, miként integrálhatóak hatékonyan az új kommunikációs csatornák és eszközök a public relations tevékenység egészébe, az arculati rendszerek működtetésébe.

Amióta a médiafogyasztó maga is tartalom-előállítóvá vált (web 2.0), a szervezeti kommunikáció legnagyobb kihívása a hírnév építése és szükség esetén történő megvédése. A digitális média egyesíti a nyomtatott és elektronikus sajtó minden előnyét, és eddig soha nem látott innováció, valamint kreativitás lehetőséget nyújtja a kommunikációs szakemberek számára, ugyanakkor az azzal járó veszélyeket is megsokszorozta. A tantárgy a közösségi médiában alkalmazható módszereknek a szervezeti kommunikációban való alkalmazhatóságára épül: ilyen pl. a közösségépítés szabályai, az erre épülő ügyfélkövetés (CRM) influencerek alkalmazása, szóbeszédgenerálás (buzz). A tudatos, tervezett, ellenőrzött és állandó közösségi média jelenlét pozitív irányba mozdítja a hírnevet, jóakaratot és bizalmat alakít ki a szervezet, ill. annak termékei, szolgáltatási iránt. A kurzus kitér az egyes csatornák koordinálására is, amely ma már az integrált kommunikáció gyakorlatának fontos része.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

KLAUSZ Melinda, A közösségi média nagykönyve, 2016, Budapest, Athenaeum, ISBN 9789632935256

DAMJANOVICH Nebojsa, Keresőmarketing, Bagolyvár Kiadó, Budapest, 2003, ISBN 9639447285

DUNDER Krisztián, Digitális sikertörténetek, Budapest, 2011, ISBN 9789630824637

FEHÉR Katalin, Digitalizáció és új média, Budapest, 2016, Akadémiai Kiadó, ISBN 9789630597142

ANDOK Mónika, Digitális média és mindennapi élet, Budapest, 2016, L’Harmattan, ISBN9789634141815

Ajánlott irodalom:

HOLZINGER, Andreas, A multimédia alapjai, 2004, Budapest, Kiskapu, ISBN9789639301719

BAJOMI-LÁZÁR Péter, Hírközlés tegnap és ma, In: Médiakutató 2009/3., Budapest, Médiakutató Alapítvány

BÖGEL György, Blogvilág - Egy műfaj születése, HVG Kiadó Zrt. Budapest, 2006, ISBN 9639686034

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

kommunikáció- és médiatudomány BANT-XKM alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 6 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe