Tantárgy adatlapja
A kurzus
célja, hogy a hallgatók betekintés nyerjenek a kulturális diplomácia
működésének gyakorlati formáiba, tevékenységeibe és eljárásaiba. A félév
során meghívott előadóként a Magyarországra akkreditált nagyobb diplomáciai
képviseletek kulturális diplomáciáért felelős tisztviselői, valamint külföldi
kulturális intézetek munkatársait is bevonjuk az oktatásba, hogy előadást
tartsanak saját hazájuk kultúrájának képviseletéről, ennek gyakorlati
fogásairól és a „best practices”-ről. Így tervezzük meghívni többek között a
Goethe Intézet, a Lengyel Intézet, a Közép-Európai Kulturális Intézet, a
Szlovák Intézet, a Cseh Centrum, a budapesti Olasz Kultúrintézet, az Orosz
Kulturális Központ, a Román Kulturális Intézet, a Francia Intézet, valamint
az Egyesült Államok és Nagy-Britannia magyarországi nagykövetségének
munkatársait egy-egy előadásra. A félév az
elhangzott előadások alapján készítendő dolgozattal zárul. Ennek tartalma egy
meghatározott kulturális projektre vonatkozó projekt-terv készítése az
elhangzott előadások szintetizálása révén. Az erre, valamint a féléves
munkára kapott jegy adja a végleges osztályzatot. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Die Beauftragte der Bundesregierung
für Kultur und Medien: Im Bund mit der
Kultur: Kultur- und Medienpolitik der Bundesregierung https://www.bundesregierung.de/Content/Infomaterial/BPA/Bestellservice/Im_Bund_mit_der_Kultur_26-08-2016.pdf;jsessionid=253762CE1303ABBAB8DF5758F65E0C24.s6t1?__blob=publicationFile&v=12 The Select Committee on Soft Power and the
UK’s Influence: Persuasion and Power in
the Modern World 2013-14 http://www.publications.parliament.uk/pa/ld201314/ldselect/ldsoftpower/150/150.pdf Gli Istituti Italiani di Cultura per la
promozione del Brand Italia. Un nuovo modello di relazioni per promuovere il
sistema-paese http://docplayer.it/16501228-Gli-istituti-italiani-di-cultura-per-la-promozione-del-brand-italia-un-nuovo-modello-di-relazioni-per-promuovere-il-sistema-paese.html Ujváry Gábor: Kulturális hídfőállások 2011, Budapest, Ráció Kiadó, 304 p. |