Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja: · hogy megbízható módszertani alapozást nyújtson a képzés folyamán közösen feldolgozott, illetve a végzés után önállóan feldolgozandó művelődésszociológiai, nevelésszociológiai, szervezetszociológiai, felnőttképzés-kutatások megértéséhez, · hogy felkészítse a hallgatókat a művelődéssel, felnőttképzéssel, marketing feladatokkal összefüggő – kisebb mintát igénylő, egyszerűbb – felmérések megtervezésére, lebonyolítására, értelmezésére; · hogy bemutassa az eredmények felhasználásának praktikus hasznát |
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN) |
Kötelező irodalom: ANDORKA Rudolf, Bevezetés a szociológiába, Budapest, Osiris, 2006, p. 99-118., ISBN 963-389-848-X CSEH-SZOMBATHY László, FERGE Zsuzsa (szerk.), A szociológiai felvétel módszerei, Budapest, KJK, 1975, ISBN 963-220-109-4 KOZMA Tamás, Bevezetés a nevelésszociológiába, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, 1994, p. 361-423., ISBN 963-18-5715-8 BABBIE , Earl, A társadalomtudományi kutatás gyakorlata, Budapest, Balassi, 1995, ISBN 963-506-039-4 SZABÓ László, A vállalati piackutatás gyakorlata, Budapest, Perfekt, 2003, ISBN 963-349-440-6 SEIDMAN , Irving, Az interjú mint kvalitatív kutatási módszer, Budapest, Műszaki, 2002, ISBN 963-16-2756-X |