Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Marketing és PR
Tárgy kódja: BBNKM14600
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Radetzkyné Kurjancsek Judit
Tárgyleírás:

 

Tantárgy célja:

A tárgy célja a kis- és nagyvállalati szektorra jellemző működési sajátosságok, és a marketing nyelvezetének, gondolkodásmódjának megismertetése a hallgatósággal. Bevezetést nyújt a piacok tulajdonságainak megismerésébe, különös tekintettel a fogyasztói piacokra. A tárgy megismertet a folyamatosan fejlődő marketing és marketing kommunikációs elmélettel, abból a célból, hogy ezek ismeretében a hallgatók minél hatékonyabban tudják kibontakoztatni gyakorlati kommunikációs képességeiket a vállalati szférában. A hallgatók a kurzus elvégzése után átlátják a Public Relations és a marketing gazdasági-piaci összefüggéseit, továbbá képessé válnak beazonosítani a marketing és a PR közös működési területeit, alkalmazni a kettő szinergikus kapcsolatában rejlő lehetőségeket, és jobban együttműködni a céges vagy nonprofit oldalon az integrált kommunikációs stratégiák kialakításában és végrehajtásában.

 

A tantárgy leírása:

A szeminárium a marketing és a Public Relations sokoldalú kapcsolatát mutatja be, alapvető marketing, marketing-kommunikációs és marketing stratégiai ismereteket nyújtva, illetve ezeknek Public relations tevékenységgel való összefüggéseit megvilágítva. A két terület kutatási és a gazdasági területen egyaránt összetett összefüggéseket rejt, amely végső soron a vállalati kommunikációban, illetve annak vizsgálatában jelenik meg. Az elsajátítandó ismeretanyag tartalmazza a piac és a szegmentálás, a vállalati és kommunikációs célcsoportok kialakításának elméletét, a pozicionálást, a termékek és szolgáltatások sajátosságainak bemutatását, a

marketing-kommunikáció és piaci stratégiaalkotás alapjait. A kurzus fejleszti az elméleti tudást és a gyakorlati készségeket, képességeket a piacgazdasági ismeretek, a PR és a marketing alkalmazása területén. A tárgy az üzleti élet piaci tervezéssel és kommunikációval kapcsolatos ismereteibe nyújt betekintést, a gyorsan változó technikai világ marketing eseteit is példaként hozva. Főbb témakörök: célcsoport, márka, reklám, attitűd, hirdetés, kreatív stratégia, értékesítési rendszer, szegmentáció, termékfejlesztés, piac.

 
 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

kommunikáció- és médiatudomány BANT-XKM alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 6 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe