Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Marketing és PR
Tárgy kódja: BBNKM14600
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Radetzkyné Kurjancsek Judit
Tárgyleírás:

 

A tárgy célja a kis- és nagyvállalati szektorra jellemző működési sajátosságok, és a marketing nyelvezetének, gondolkodásmódjának megismertetése a hallgatósággal. Bevezetést nyújt a piacok tulajdonságainak megismerésébe, különös tekintettel a fogyasztói piacokra. A tárgy megismertet a folyamatosan fejlődő marketing és marketing kommunikációs elmélettel, abból a célból, hogy ezek ismeretében a hallgatók minél hatékonyabban tudják kibontakoztatni gyakorlati kommunikációs képességeiket a vállalati szférában. A hallgatók a kurzus elvégzése után átlátják a Public Relations és a marketing gazdasági-piaci összefüggéseit, továbbá képessé válnak beazonosítani a marketing és a PR közös működési területeit, alkalmazni a kettő szinergikus kapcsolatában rejlő lehetőségeket, és jobban együttműködni a céges vagy nonprofit oldalon az integrált kommunikációs stratégiák kialakításában és végrehajtásában.

A szeminárium a marketing és a Public Relations sokoldalú kapcsolatát mutatja be, alapvető marketing, marketing-kommunikációs és marketing stratégiai ismereteket nyújtva, illetve ezeknek Public relations tevékenységgel való összefüggéseit megvilágítva. A két terület kutatási és a gazdasági területen egyaránt összetett összefüggéseket rejt, amely végső soron a vállalati kommunikációban, illetve annak vizsgálatában jelenik meg. Az elsajátítandó ismeretanyag tartalmazza a piac és a szegmentálás, a vállalati és kommunikációs célcsoportok kialakításának elméletét, a pozicionálást, a termékek és szolgáltatások sajátosságainak bemutatását, a marketing-kommunikáció és piaci stratégiaalkotás alapjait. A kurzus fejleszti az elméleti tudást és a gyakorlati készségeket, képességeket a piacgazdasági ismeretek, a PR és a marketing alkalmazása területén. A tárgy az üzleti élet piaci tervezéssel és kommun

ikációval kapcsolatos ismereteibe nyújt betekintést, a gyorsan változó technikai világ marketing eseteit is példaként hozva. Főbb témakörök: célcsoport, márka, reklám, attitűd, hirdetés, kreatív stratégia, értékesítési rendszer, szegmentáció, termékfejlesztés, piac.

 

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Kötelező irodalom:

Bauer András-Berács József-Kenesei Zsófia: Marketing alapismeretek. Aula Kiadó, Budapest, 2007. ISBN 978-963-9698-16-1

Nyárády Gáborné-Szeles Péter: Public Relations I-II., Perfekt Zrt. Budapest, 2005. ISBN 9789633946060

Ries, Al-Ries, Laura: A PR tündöklése, a reklám bukása Geomédia Kiadói Rt., Budapest, 2005. ISBN 963-9508-06-3

Ajánlott irodalom:

Kotler, Philip-Keller, Kevin Lane: Marketingmenedzsment. Akadémia Kiadó, Budapest, 2006. ISBN 9630583453

Fazekas Ildikó-Harsányi Dávid: Marketingkommunikáció. Szókratész Külgazdasági Akadémia Kiadó, Budapest, 2003. ISBN 9637163530

Majaro, Simon: A marketing alapjai. Panem Könyvkiadó, Budapest, 2000. ISBN 963-545-286-1

 

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:

a) tudása

Ismeri a társadalomtudományi fogalomkészlet minden fontosabb elemét, érti az összefüggéseket, amelyek a társadalom és a társadalmi kommunikáció szaktudományos értelmezésének az alapját képezik.

Magabiztos módszertani tudással rendelkezik, érti és átlátja a módszertani innováció lehetőségeit és perspektíváit.

b) képességei

Képes szakterületének új ismereteit hatékonyan feldolgozni.

Alapfokú elméleti felkészültségére építve képes kidolgozni a társadalmi kommunikáció színterein zajló folyamatok valóságos viszonyait feltáró, a tények vizsgálatára irányuló munkahipotézisét, az ennek vizsgálatára szolgáló legalkalmasabb empirikus m&oa

cute;dszert és a feldolgozás folyamatának koncepcióját.

c) attitűdje

Elfogadja, hogy a kulturális jelenségek történetileg és társadalmilag meghatározottak és változóak.

Elfogadja és következetesen vállalja a társadalomtudományi gondolkodás sokszínűségét, és hitelesen képviseli szűkebb és tágabb környezetében ennek szemléleti alapjait.

d) autonómiája és felelőssége

Egy szakmai munkaközösségbe kerülve képes az ottani szakmai elvárásoknak megfelelően összetett feladatok elvégzésére, illetve irányítására.

Önálló, konstruktív és asszertív az intézményen belüli és kívüli együttműködési formákban.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

kommunikáció- és médiatudomány BANT-XKM alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 6 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe