Tantárgy adatlapja
A kurzus során a hallgatók
megtanulják, hogy a média és a médiaüzenetek képesek befolyásolni az emberek
vélekedéseit, attitűdjeit, értékeiket, viselkedésüket valamint részvételüket
a társadalom demokratikus folyamataiban. Minden médiatartalom konstruált,
minden médiumnak megvannak a maga sajátos jellemzői, erősségei és nyelvezete;
valamint az üzentbe ágyazottan értékeket és nézőpontokat is megjelenít. Ahogy
azt Jenkins hangsúlyozza, jelen társadalmunkra a média-konvergencia jellemző.
Ez a konvergencia jelenti azt is, hogy a résztvevő / fogyasztó létrehozza,
megosztja és keresi az új információt olyan médiaaktivitásokhoz kapcsolódóan,
mint (ön)kifejezés, együttműködő probléma megoldás illetve a tartalmak
cirkuláltatása. A kurzus során a hallgatók elsajátítanak olyan technikákat és
módszereket, melyekkel elemezni tudják a médiaiparágakat, cégeket valamint
megértik azt a kontextust, amelyben a versengő stratégiák és a pozíciók
kialakultak. A kurzus során a hallgatók foglalkoznak a közösségi
médiatechnológia fejlődésének azon aspektusával is, mely lehetővé tette a
folyamatos online jelenlétet; valamint azzal is foglalkoznak, hogy mindez mit
jelent az újságírói szakmában, a vállalatok esetében, milyen hatással van a
fogyasztókra és miként történik a hálózat építés a közösségi médiában. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: n style="font-size:11.0pt;color:black;
mso-font-kerning:18.0pt;mso-bidi-font-weight:bold">Csigó Péter: 2009 A konvergens televíziózás - Web, tv, közösség. L'Harmattan Kiadó ISBN 9789632361895 Fehér Katalin: 2016 Digitalizáció és új média. Trendek, stratégiák, illusztrációk.
Budapest, Akadémiai Kiadó ISBN 9789630597142 Jenkins,
Henry: 2008 Convergence Culture. Where
old and New Media Collide. New York University Press. ISBN: 9780814742952 Ajánlott
irodalom: Andok
Mónika 2016 Digitális média és
mindennapi élet. Budapest, L’Harmattan Kiadó ISBN 978-963-414 181 5 Tófalvy Tamás: 2017 A digitális
jó és rossz születése - Technológia, kultúra és az újságírás 21. századi
átalakulása. L’ Harmattan Kiadó ISBN 9789634142959 TÓFALVY TAMÁS - KACSUK ZOLTÁN - VÁLYI
GÁBOR (SZERK.) 2011 ZENEI HÁLÓZATOK. ZENE, MŰFAJOK ÉS
KÖZÖSSÉGEK AZ ONLINE HÁLÓZATOK ÉS AZ ÁTALAKULÓ ZENEIPAR KORÁBAN. MÉDIA
RE:MIX KÖNYVEK 5, L'HARMATTAN ISBN 9789632363929 |