Tantárgy adatlapja
A szeminárium keretében a műemléki kutatás gyakorlatával ismerkednek meg a hallgatók. Az óra felkészíti a hallgatóságot a levéltári, a közgyűjteményi és a helyszíni kutatás módszereire a gyakorlatban, intézményi és helyszíni műemléki látogatások keretében. A szeminárium – az azonos című kollokviummal szoros összefüggésben – igyekszik minél többfé
>le mű |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Marosi Ernő: Műemlékkutatás és művészettörténet-írás, in: Művészet XXVI (1985), 8.sz. 2-7. D. Mezey Alice: A műemlékek helyszíni építéstörténeti feltárásának fontosságáról és tudományos feldolgozásuk jelentőségéről, in: Műemlékvédelmi Szemle IX (1999), 5-17. Feld István: Kutatás — dokumentáció — rekonstrukció, in: Műemlékvédelmi Szemle IX (1999), 27-56. Műemléki dokumentációk az adott félévben vizsgált műemlékekkel kapcsolatban |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása Elsajátította az épített és a művészeti örökség védelmével, a műalkotások megőrzésével, gondozásával és közvetítésével kapcsolatos alapvető műemlékvédelmi ismereteket. b) képességei Képes a műtárgyak állagának, technikai kivitelének és esztétikai kvalitásainak megítélésére. Képes elmélyült kutatómunkára, muzeológiai és közgyűjteményi, levéltári, könyvtári és más elektronikus adatbázisokban, képarchívumokban való kutatási gyakorlatra. |