Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Oktatásirányítási gyakorlat 2.
Tárgy kódja: BT-PSZ-2230
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/5/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Dr. Kormos József
Tárgyleírás:

A kurzus célja: A hallgatók gyakorlati keretek között gyakorolják a köznevelés rendszeréhez kapcsolódó digitális eszközök illetve különböző digitális platformok használatát.

Főbb tematikai csomópontok:

1.       Információs műveltség, információs kompetenciák

2.       Digitális generációk. Digitális tanulás.

3.       Hazai és nemzetközi IKT gyakorlatok

4.       Információs keresőrendszerek, adatbázisok

5.       Elektronikus tanulási környezetek. Moodle-rendszer.

6.       KRÉTA, NKP és az elektronikus portfólió.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

-       Benedek András, Horváth Cz. János, Molnár György, Nagy Gábor Zsolt, Nyíri Kristóf, Szabó Erzsébet Mária, Tóth Péter, Verebics János: DIGITÁLIS PEDAGÓGIA 2.0 Szerkesztette: Benedek András (2018) Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Mérnöktovábbképző Intézet, Typotex Kiadó ISBN 978-963-279-764-9 (http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2011-0023_DP/index.html)

-       Digitális Oktatási Stratégia (http://www.kormany.hu/download/a/59/d0000/Magyarorsza%CC%81g%20Digita%CC%81lis%20Oktata%CC%81si%20Strate%CC%81gia%CC%81ja.pdf)

Ajánlott iro

dalom:

-      Magyarország Digitális Gyermekvédelmi Stratégiája (http://www.kormany.hu/download/6/0e/c0000/Magyarorsz%C3%A1g%20Digit%C3%A1lis%20Gyermekv%C3%A9delmi%20Strat%C3%A9gi%C3%A1ja.pdf

-      Dudás Anikó 2016. Információs műveltség felsőfokon. Budapest, Piliscsaba, PPKE BTK. http://btk.ppke.hu/hallgatoinknak/kari-jegyzetek

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a) tudása

-        Ismerje az információs műveltséggel kapcsolatos legfontosabb megállapításokat.

-        Ismerje a digitális generáció jellemzőit és a nevelésükhöz kapcsolódó pedagógiai elméleteket, gyakorlatokat.

-        Ismerje a keresőrendszerek, adatbázisok használata.

-        Ismerje a hallgató a KRÉTA alkalmazási felületeit

-        Ismerje a Nemzeti Köznevelés

i Portál – Okosportál (https://portal.nkp.hu/) és a Sulinet Digitális Tudásbázis anyagait (http://tudasbazis.sulinet.hu/hu

-        Ismerje a taneszközök és elektronikus tananyagok értékelésének és tervezésének szempontjait.

b) képességei

-        Képes a hagyományos és az információ-kommunikációs technikákra épülő eszközök, digitális tananyagok hatékony, szakszerű alkalmazására.

-        Képes a világhálón elérhető szolgáltatások innovatív alkalmazására, a felmerülő kérdésekre adekvát és konstruktív válaszok megfogalmazására.

-        Képes az információk hatékony keresésére, sokoldalú hálózati kommunikációra, adatok, információk elektronikus kezelésére, digitális tartalmak létrehozására, módosítására, közreadására, hálózatalapú online tanulási formák alkalmazására.

-        Képes digitális tananyagok szakszerű és hatékony alkalmazására, digitális tartalmak és elektronikus tananyagok létrehozása

c) attitűdje

-        Nyitott a digitális az IKT eszközök alkalmazására.

-        Elkötelezett a személyre szóló tanulás gyakorlati alkalmazása mellett.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

pedagógus szakvizsga tanügyigazgatási szakértői területen BSLP-XPSZT szakirányú továbbképzés Levelező magyar 4 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe