Tantárgy adatlapja
A tanulási szokások, módszerek
és eszközrendszer megismerésén, tanulmányozásán és alkalmazásán keresztül a
tanárjelölt metodikai repertoárjának, problémaérzékenységének fejlesztése. A tanítás-tanulás
folyamatában felmerülő nehézségek és problémák megoldását segítő stratégiák,
módszerek és technikák megismerése és adaptív alkalmazása annak érdekében,
hogy a pedagógus tanítványainak tanulási képességeit és a tanuláshoz
szükséges részképességeket eredményesen fejleszthesse. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom Oroszlány Péter: Tanulásmódszertan. Budapest: Metódus-Tan,
2010. ISBN:
9789632166230 Oroszlány Péter: Tanulásmódszertan. Tanári kézikönyv.
Budapest: Metódus-Tan, 2005. ISBN:
963216623X Ajánlott irodalom Fischer, Robert: Hogyan tanítsuk gyermekeinket gondolkodni? Budapest:
MK Calibra Könyvek, 2000. ISBN: 963-16-2530-3 Fischer, Robert: Hogyan tanítsuk gyermekünket tanulni?
Budapest: MK Pedagógus Könyvek, 2002. ISBN. 963-16-2531-1 Réthy Endréné: Motiváció,
tanulás, tanítás. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 2003. ISBN: 9631944662 Tánczos Judit: Baj van a
tanulással. Módszerek a tanulási zavarok korrigálásához. Budapest,
Pedellus 2006. ISBN:
9789639612457 |
Azoknak
az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás,
képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
Alkalmasság a tanulói csoportok, közösségek
alakulásának segítésére, fejlesztésére Alkalmasság a pedagógiai folyamat tervezésére Alkalmasság a tanulók műveltségének, készségeinek és
képességeinek fejlesztésére Alkalmasság az egész életen át tartó tanulást
megalapozó kompetenciák hatékony fejlesztésére Alkalmasság a tanulási folyamat szervezésére és
irányítására Alkalmasság a pedagógiai
értékelésre |