Tantárgy adatlapja
A tantárgyelem célja:
Olyan óvodapedagógusok képzése, akik elméletileg megalapozott ismeretek, készségek és képességek birtokában alkalmasak az óvoda zenei feladatainak ellátására.
Az óvodapedagógus-jelöltek zenei alapismereteinek, éneklési-, ritmus-, hallás- és hangszerjátszó képességeinek alapvető módszertani ismeretekkel átszőtt fejlesztése, ill. olyan szintre juttatása, hogy képesek legyenek a 3-7 éves korú gyermekek zenei nevelésére, és ezen keresztül a személyiségük alakítása.
Az óvodapedagógus hallgató sajátítsa el:
a mondókák, gyermekjátékdalok pontos és kifejező éneklését
a kulturált, kifejező ének – és hangszerjáték mellett az igényes zenei válogatás szempontjait
az alapvető zenei írási és olvasási készségeket
ismerjék meg az óvodás életkor énekesjáték- és mozgáskincsét
és tudják használni azokat a zenei alapokat, amelyekkel a tanulmányaikat továbbfejleszthetik
a hangszerjátékot (alt furulya): D’ -F’ -G’ alaphangokra dúr-moll hexachord hangsor (gyermekdalok) játszását.
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN):
Kötelező irodalom:
FORRAI Katalin, Ének az óvodában, Budapest, Editio Musica, 1993. ISBN 963-330-713-9
PÉCSI Géza, Kulcs a muzsikához, Pécs, Kulcs a Muzsikához Alapítvány, 2000. ISBN 963-03-5519-1
TÖRZSÖK Béla, Zenehallgatás az óvodában, Budapest, Editio Musica, 2001. ISBN 963-330-724-4
ss="csB01248B">KODÁLY Zoltán, 333 olvasógyakorlat, Budapest, 2011.
TÁTRAI Zsuzsanna, KARÁCSONY MOLNÁR Erika, Jeles napok, ünnepi szokások. Jelen levő múlt, Budapest, Planétás, 1997. ISBN 963-9014-05-2