Tantárgy adatlapja
Az előző félévben megszerzett zenei készségek az egyénileg kifejtett tevékenységek végzésével a képességek készség szintre fejlesztése.
Elméleti, ritmikai és hallási készségek, valamint az énekes játékok kívánta mozgási és téri tájékozódási készségek továbbfejlesztése.
Gyermekdalok és népdalok (pentaton, dúr, moll) megismertetése, azok éneklése és hangszerjátéka.
Az óvodai zenei anyag biztos tudása, karakteres előadásával, a zenei tevékenységek eredményességének, élményszerűségének elősegítése.
Hangszerjáték: C’- D’ -F’ -G’ alaphangokra dúr-moll hexachord és diatonikus hangsor játszása. Zenei ismeretek továbbfejlesztése (ritmikai – dallami ismeretek bővítés).
A képzés során olyan színt elérése, amelyben a hallgató képes:
A mondókákat megszólaltatni emlékezetből, egyenletes járással, ritmustapssal.
A gyermekdalokat tiszta, kifejező éneklésére, jól artikulált szöveggel az elsajátított hangkészlettel.
Az óvodában megvalósítható, dalhoz kapcsolódó játékok szervezésére, irányítására.
Népdalok éneklésére tiszta, kifejező előadással, szöveggel, emlékezetből.
Egyszerűbb, többszólamú szemelvények éneklésére.
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN):
Kötelező irodalom:
FORRAI Katalin, Ének az óvodában, Budapest, Editio Musica, 1993. ISBN 963-330-713-9
PÉCSI Géza, Kulcs a muzsikához, Pécs, Kulcs a Muzsikához Alapítvány, 2000. ISBN 963-03-5519-1
TÖRZSÖK Béla, Zenehallgatás az óvodában, Budapest, Editio Musica, 2001. ISBN 963-330-724-4
KODÁLY Zoltán, Ötfokú zene II., Budapest, Ed. Musica, 2007.
TÁTRAI Zsuzsanna, KARÁCSONY MOLNÁR Erika, Jeles napok, ünnepi szokások. Jelen levő múlt, Budapest, Planétás, 1997. ISBN 963-9014-05-2