Tantárgy adatlapja
· Az előző félévben megszerzett zenei készségek az egyénileg kifejtett tevékenységek végzésével a képességek készség szintre fejlesztése. · Elméleti, ritmikai és hallási készségek, valamint az énekes játékok kívánta mozgási és téri tájékozódási készségek továbbfejlesztése. · Gyermekdalok és népdalok (pentaton, dúr, moll) megismertetése, azok éneklése és hangszerjátéka. · Az óvodai zenei anyag biztos tudása, karakteres előadásával, a zenei tevékenységek eredményességének, élményszerűségének elősegítése. · Hangszerjáték: C’- D’ -F’ -G’ alaphangokra dúr-moll hexachord és diatonikus hangsor játszása. Zenei ismeretek továbbfejlesztése (ritmikai – dallami ismeretek bővítés). A képzés során olyan színt elérése, amelyben a hallgató képes: · A mondókákat megszólaltatni emlékezetből, egyenletes járással, ritmustapssal. · A gyermekdalokat tiszta, kifejező éneklésére, jól artikulált szöveggel az elsajátított hangkészlettel. · Az óvodában megvalósítható, dalhoz kapcsolódó játékok szervezésére, irányítására. · Népdalok éneklésére tiszta, kifejező előadással, szöveggel, emlékezetből. · Egyszerűbb, többszólamú szemelvények éneklésére. A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN) Kötelező irodalom: FORRAI Katalin, Ének az óvodában, Budapest, Editio Musica, 1993, ISBN 963-330-713-9 PÉCSI Géza, Kulcs a muzsikához, Pécs, Kulcs a Muzsikához Alapítvány, 2000, ISBN 963-03-5519-1 TÖRZSÖK Béla, Zenehallgatás az óvodában, Budapest, Editio Musica, 2001, ISBN 963-330-724-4 KODÁLY Zoltán, Ötfokú zene II., Budapest, Ed. Musica, 2007 TÁTRAI Zsuzsanna, KARÁCSONY MOLNÁR Erika, Jeles napok, ünnepi szokások. Jelen levő múlt, Budapest, Planétás, 1997, ISBN 963-9014-05-2