Tantárgy adatlapja
Az általános óvodapedagógiai-zeneelméleti
ismeretekhez, a zenei nevelés gyakorlatához megfelelő szakismeret nyújtása,
amely a teljes személyiség kibontakoztatásához ad segítséget. A zenei
nevelés helye az esztétikai nevelésben, komplex esztétikai nevelés.
Ismereteket adjon az óvodai ének-zenei nevelés tartalmi, formai,
metodikai kérdéseiről, a zenei képességfejlesztés lehetőségeiről. A jártasság
szintjén alakítsa ki a hallgatókban a zenei nevelés tudatos tervezésének
igényét, szakszerűségét. Készítsen
fel az óvodai zenei nevelés korszerű kérdéseivel való foglalkozásra, a
társadalmi igényeknek való megfelelésre. Az óvodai
énekes – mondókás játékok tanításának folyamata, módszerei, eszközei. A
kisgyermek zenei fejlődése óvoda előtt és után. Az óvodai
zenei nevelés anyaga. A népi játékok személyiségfejlesztő hatása és az énekes
anyag kiválasztásának szempontjai. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
-Forrai Katalin: Ének az óvodában. EMB, (Editio
Musica Budapest) 2013. (ISBN963 330 032 0) -Törzsök Béla: Zenehallgatás az óvodában. EMB, 2014.
(ISBN976 963 756 4) -Szarkáné Horváth Valéria: Az óvodai ének-zene
foglalkozások módszertana. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, 2012. (ISBN11-862/1) -Zenei nevelés az óvodában – Szöveggyűjtemény
(szerk. Horánszki Jánosné). Debreceni Egyetem Hajdúböszörményi Óvóképző Kara, 2008.(ISBN 978-963-
87120-5- 9) -Papp Kornélia: Szájról szájra, kézről kézre 1-2- 3.
kötet. Szentendre, Geobook Hungary Kiadó, 2000. (ISBN963 86438 2 X) (963 87093 0 8) (978 616
5015 13 7) |