Tantárgy adatlapja
Az általános óvodapedagógiai-zeneelméleti ismeretekhez, a zenei nevelés gyakorlatához megfelelő szakismeret nyújtása, amely a teljes személyiség kibontakoztatásához ad segítséget.
A zenei nevelés helye az esztétikai nevelésben, komplex esztétikai nevelés.
Ismereteket adjon az óvodai ének-zenei nevelés tartalmi, formai, metodikai kérdéseiről, a zenei képességfejlesztés lehetőségeiről.
A jártasság szintjén alakítsa ki a hallgatókban a zenei nevelés tudatos tervezésének igényét, szakszerűségét.
Készítsen fel az óvodai zenei nevelés korszerű kérdéseivel való foglalkozásra, a társadalmi igényeknek való megfelelésre.
Az óvodai énekes – mondókás játékok tanításának folyamata, módszerei, eszközei.
A kisgyermek zenei fejlődése óvoda előtt és után.
Az óvodai zenei nevelés anyaga. A népi játékok személyiségfejlesztő hatása és az énekes anyag kiválasztásának szempontjai.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Forrai Katalin: Ének az óvodában. EMB, (Editio Musica Budapest) 2013. (ISBN963 330 032 0)
Törzsök Béla: Zenehallgatás az óvodában. EMB, 2014. (ISBN976 963 756 4)
Szarkáné Horváth Valéria: Az óvodai ének-zene foglalkozások módszertana. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, 2012. (ISBN11-862/1)
Zenei nevelés az óvodában – Szöveggyűjtemény (szerk. Horánszki Jánosné). Debreceni Egyetem Hajdúböszörményi Óvóképző Kara, 2008.(ISBN 978-963- 87120-5- 9)
Papp Kornélia: Szájról szájra, kézről kézre 1-2- 3. kötet. Szentendre, Geobook Hungary Kiad
ó,2000. (ISBN963 86438 2 X) (963 87093 0 8) (978 616 5015 13 7)