Tantárgy adatlapja
A kurzus célja: A tantárgy célja, hogy a hallgatók ismerjék meg a pedagógiai szakterületeknek és a gyermekellátással foglakozó intézmények kapcsolatát. A hallgatók legyenek képesek felismerni, és alkalmazni, az itt szerzett ismereteket, gyakorlati munkájuk során. Főbb tematikai csomópontok: 1. A bölcsődei, óvodai, gyermekekkel foglalkozó intézmények kapcsolatrendszere 2. Iskolán belüli és iskolán kívüli gyermekekkel foglalkozó intézmények kapcsolatrendszere 3. A nevelési tanácsadó, EGYMI, gyermekjóléti szolgálat 4. A korai fejlesztés, gyógypedagógiai a szociális intézmények egymással összefüggő kapcsolata |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: - Bábosik István (2004) Neveléselmélet. Budapest, Osiris Kiadó - Golnhofer Erzsébet – Szabolcs Éva (2005) Gyermekkor, nézőpontok, narratívák. Eötvös József Könyvkiadó. Budapest - M. Nádasi Mária (2006) A gyakorlati pedagógia néhány alapkérdése. ELTE PPK. - 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről - 15/2013. (II. 26.) EMMI rendelet a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről - Csók Tímea (2015) A logopédusi munka és az ellátórendszer kapcsolatának vizsgálata. In: Gyógypedagógiai Szemle XLIII. Évfolyam, I. 13-25. Ajánlott irodalom: - Weiss, Donald H. (1989) Hogyan bánjunk a nehéz emberekkel? Park Kiadó. Budapest. - Dawson, Roger (2000) Nyerő tárgyalási taktikák. Bagolyvár Kiadó. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - Ismeri a vonatkozó jogi szabályozókat - Ismeri az ellátórendszer működésének alapjait - Ismeri a bölcsőde, az óvoda, a köznevelési intézmények, valamint a szakszolgálat együttműködésének jellemzőit. - Ismeri az EGYMI és más segítő szervezetek együttműködését. b) képességei - Képes a segítő szakmák szakembereivel konstruktív együttműködést kialakítani. - Képes a közös munka során a segítőkkel együtt gondolkodni. c) attitűdje - Elkötelezett a különböző intézmények képviselőivel való együttműködésben. |