Tantárgy adatlapja
A tárgy célja a felkészítés a szakirányos képzés folyamatát kísérő és lezáró gyakorlati feladatok elkészítésére. A projektfeladat tanúsítja és ellenőrzi a megszerzett elméleti, illetve gyakorlati tudást, megteremti az egyéni és közösségi feladatok kiválasztásának, megtervezésének, a végrehajtás megszervezésének műhelymunkáját. A projektfeladat és a hozzá kapcsolódó projektszeminárium alapvető célja tehát a hallgatók gyakorlati készségeinek fejlesztése. A hallgató és a szeminárium vezetője közösen meghatározzák a félév során elvégzendő konkrét feladatokat. A feladatok végrehajtása a vezető tanár irányításával, annak ellenőrzése mellett, de alapvetően önállóan történik.
A tantárgy segítséget nyújt a hallgatónak, hogy a public relations szakmában szükséges gyakorlatot megszerezze, készségeit fejlessze. A hallgatók a feladat elvégzése során a gyakorlati tanár irányításával végigjárják az ötlettől a megvalósításig tartó folyamatot. A gyakorlat alatt a hallgató köteles figyelembe venni a kapcsolódó szakmai és etika előírásokat, szabályokat, ill. egyéb egyetemi és intézeti szintű elvárásokat. A projektoktatás nemzetközi gyakorlatának figyelembevételével a tanári kezdeményezések, magyarázatok folyamatos interaktív együttműködésben élnek a hallgatói kezdeményezésekkel, az egyéni és közösségi feladatok összehangolt műhelymunkában tervezendők és kerülnek megvalósításra.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
A projektfeladatok tervezése és kivitelezése csak a szemináriumi egyéni és csoportos interaktív munkával, valamint a kreatív és stábszerű produkciós munkával valósítható meg. Az olvasmányok az egyéb szak
irányi szemináriumokhoz kapcsolódnak.
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismeri és érti a kommunikáció és médiatudomány által vizsgált társadalmi jelenségek és alrendszereik működési mechanizmusait.
Magabiztos módszertani tudással rendelkezik, érti és átlátja a módszertani innováció lehetőségeit és perspektíváit.
b) képességei
Képes szakterületének új ismereteit hatékonyan feldolgozni.
Alapfokú elméleti felkészültségére építve képes kidolgozni a társadalmi kommunikáció színterein zajló folyamatok valóságos viszonyait feltáró, a tények vizsgálatára irányuló munkahipotézisét, az ennek vizsgálatára szolgáló legalkalmasabb empirikus módszert és a feldolgozás folyamatának koncepcióját.
c) attitűdje
Nyitott a szakmai innováció minden formája iránt, befogadó, de nem gondolkodás nélkül elfogadó az elméleti, gyakorlati és módszertani újításokkal szemben.
d) autonómiája és felelőssége
Egy szakmai munkaközösségbe kerülve képes az ottani szakmai elvárásoknak megfelelően összetett feladatok elvégzésére, illetve irányítására.
Önálló, konstruktív és asszertív az intézményen belüli és kívüli együttműködési formákban.