Tantárgy adatlapja
A kurzus bemutatja a diákok számára, hogy mi történik a régészeti lelőhelyekkel, valamint régészeti leletanyagokkal az ásatás után. A cél, hogy betekintést nyerjenek elméletei és módszertani órák kombinációjával az analitikus technológiák alapjaiba és típusaiba, jellemző példákon keresztül. Továbbá megismerhetik hogyan használjanak különböző típusú régészeti értelmezési lehetőségeket a feltárt anyagokon a régebbi leíró típusú módszerektől egészen az újabb digitális módszerekig (pl. statisztika, hálózat). Ezek mellet a kurzus célja megismertetni a hallgatókat a legújabb módszerekkel, amelyek új tudást adhatnak a már korábbi ismeretek mellé. |
A 2-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Renfrew, C., Bahn, P., Archaeology: Theories, Methods, and Practice, 7th edn. London 2016. ISBN 978-0500292105 Harris, E., Principles of Archaeological Stratigraphy, New York 1989. ISBN 978-0123266514 Ajánlott irodalom: Barker, Ph., Techniques of Archaeological Excavation. Routledge, 1.ed. 1993, ISBN 978-0415151528 Grant, J., Gorin, S., Fleming, N., The Archaeology Coursebook (An introduction to themes, sites, methods and skills), 4th ed., Routledge, 2015, ISBN 978-0415526883
style="font-family:Calibri;margin-left:0px;text-align:justify;">Fletcher, M., Lock, R.G., Digging Numbers. Elementary Statistics for Archaeologists, Oxford, 2nd ed., 2005. ISBN 978-0947816698 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetencia-elemeknek (tudás, képesség stb., KKK 8. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása A diákok olyan tudást kapnak, amely által megtanulhatják mit kell tenniük és mi történik a régészeti adatokkal az ásatás után, és hogyan használjanak különböző típusú régészeti értelmezési lehetőségeket a feltárt anyagokon a régebbi leíró típusú módszerektől egészen az újabb digitális módszerekig. b) képességei A megszerzett kompetencia képessé teszi őket, hogy saját maguk használni és értelmezni tudják a régészeti adatokat. c) attitűdje d) autonómiája és felelőssége |