Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Public Policy Analysis & Evaluation
Tárgy kódja: BMNPO00500A
Óraszám: N: 2/0/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: angol
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Nemzetközi és Politikatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Jókay Károly Zoltán
Tárgyleírás:

A kurzus célja, hogy a hallgatókat megismertesse a közpolitika összehasonlító elemzésével. Átfogó képet ad a közpolitika elméleteinek és gyakorlatának ellentmondásairól, megismertet a közpolitikai elemzés egyes legjellemzőbb eseteivel, és lehetőséget biztosít az egyes szakpolitikák sikerességének mérésére és elemzésére alkalmas módszerek elsajátítására.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező:

Eugene Bardach, A Practical Guide for Policy Analysis: The Eightfold Path to More Effective

Problem Solving (Third Edition), CQ Press, 2009.

 

Ajánlott irodalom:

George M. Guess and Paul G. Farnham, Cases in Public Policy Analysis, Georgetown University Press, 2011.

Dipak K. Gupta, Analyzing Public Policy: Concepts, Tools, and Techniques (Second Edition), CQ Press, 2011.

Michael E. Kraft and Scott R. Furlong, Public Policy: Politics, Analysis, and Alternatives, CQ Press, 2010.

Lindblom, Charles E. 1979. “Still muddling, not yet through.” Public Administration Review 39(6): 517–525.

Lindblom, Charles E. 1959. “The Science of Muddling Through.” Public Administration Review 19: 78–88.

Cohen, Michael, James March, and Johan Olsen. 1972. “A garbage can model of organizational choice.” Administrative Science Quarterly 17(1): 1–25.

Lindblom, Charles E., and Edward J. Woodhouse. 1993. The Policy-Making Process. 3rd ed. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.

Bendor, Jonathan, Terry M. Moe, and Kenneth W. Whotts. 2001. “Recycling the Garbage Can: an Assessment of the Research Program.” American Political Science Review 95(1): 169–190.

Olsen, Johan P. 2001. “Garbage Cans, New Institutionalism, and the Study of Politics.” The American Political Science Review 95 (1) (March 1): 191–198.

      D.L. Weimer & A. R. Vining, Policy Analysis. Longman, 2011.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

 

a)    Tudása

A hallgatók megismerkednek a szakterület szókincsével, az adott szakterület összefüggéseivel, elméleteivel és terminológiával, valamint az egyes szakpolitikai döntések hatékonyságát elemző módszerekkel a nemzetközi és hazai politikában. 

 

b)   Képességei

A hallgatók képesek lesznek az adott szakterület ismeretrendszerét alkotó különböző elképzeléseket elemezni, összefüggéseit szintetizálni, és ennek alapján politikai tendenciákat értékelni. Képesek lesznek az egyes szakpolitikai döntések hatékonyságának mérésére is.

c)   

an>Attitűdje

-          kreativitás és önállóság

-          Elkötelezett a minőségi munka iránt

-          A közpolitikával kapcsolatos szakmai kérdések végiggondolása

 

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

anglisztika BMNB-IAN mesterképzés (MA/MSc) Nappali angol 4 félév BTK
anglisztika BANB-IAN alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali angol 6 félév BTK
nemzetközi program BNNX-XNP Nemzetközi program képzése Nappali angol 1 félév BTK
nemzetközi tanulmányok BMNT-INT mesterképzés (MA/MSc) Nappali angol 4 félév BTK
politikatudomány BMNT-IPO mesterképzés (MA/MSc) Nappali angol 4 félév BTK
régészet BMNB-ITR mesterképzés (MA/MSc) Nappali angol 4 félév BTK
történelem BMNB-ITÖ mesterképzés (MA/MSc) Nappali angol 4 félév BTK
történelem BANB-ITÖ alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali angol 6 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe