Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja:
A kurzus célja, hogy a hallgatók megismerjék a rendezvényszervezés gyakorlatát, jelentőségét, helyét és szerepét a kommunikáció-menedzsmenten belül. Lássák át, hol helyezkedik el a rendezvényszervezés, mint speciális szakmaterület a public relations tevékenységen belül, mit értünk logisztika alatt, milyen szerepe van a helyszínnek, a felkészülés szakaszainak. Mit értünk vállalati rendezvény alatt és melyek a rendezvényszervezés kooperatív szakmaterületei.
A tantárgy leírása:
A kurzus megismerteti a hallgatót a rendezvényszervezés gyakorlati feladataival, valamint a sikeres és etikus szakmai aktivitás feltételeivel. A tantárgy megismerteti a hallgatót a rendezvény megszervezésének konkrét feladataival, úgy mint a vendéglátás, programok megszervezése, a biztonságról való gondoskodás.. A tantárgy keretében szó esik a rendezvények fajtáiról, a sikeres rendezvény szervezésének kritériumairól, a szervezet életében betöltött szerepéről. Kitér a rendezvényszervezés módszereire és eszközeire, a rendezvény-protokollra, rendezvénytechnikára. Külön foglalkozik a rendezvények sajtómunkájával, a médiával történő együttműködéssel. Tárgyalja a fesztivál-, kongresszus-, konferencia-szervezést, kiállítások, vásárok, üzleti rendezvények szervezését, a sajtó- és pályázatfigyelést, valamint az ügynökségi gyakorlatokat.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
Allen, Judy: A rendezvényszervezés nagykönyve. Akadémiai Kiadó, Budapest, 2010. ISBN 978 963 05 8855 3
Gyarmati Ildikó: Rendezvényszervező Kézikönyv, Szókratész Külgazdasági Akadémia, 2001. ISBN 963716359x
Arany-Hajnal-Kőrössy-Nagy-Novák-Novák-To
mecskó: Üzleti Rendezvényszervezés I. – Titkok és trükkök, B+V Lap- és Könyvkiadó Kft., 2002. ISBN 9789637746963
Ajánlott irodalom:
Dr. Faragó Hilda: Idegenforgalmi rendezvények és kongresszusok szervezése, Képzőművészeti Kiadó, 2005. ISBN 9633369290
Gyarmati Ildikó: Protokollkalauz, Athanaeum 2000 Kiadó, 2007. ISBN 978-963-229-126-0
Pusztai János: Konferenciaszervezés, Kodolányi János Főiskola, 2005. ISBN 963-9558-43-5
Szeles Péter: Public Relations a gyakorlatban, Geomédia, 1999. ISBN 963791062X
Mészáros Tibor, Voleszák Zoltán, Villásreggelitől a gálavacsoráig, A rendezvényszervezés elmélete és gyakorlata, Bp., 2004. ISBN 9634602622
Dér Cs. Dezső, Kreatív eseménymenedzsment, Új utak a rendezvényszervezésben, Bp., Art & Business Kft., 2013. ISBN 978-963-08-7900-2
https://www.artsandbusiness.hu/wp-content/uploads/2020/04/Kreat%C3%ADv_esem%C3%A9nymenedzsment.pdf
Dr. Faragó Hilda, Idegenforgalmi rendezvények és kongresszusok szervezése, Képzőművészeti Kiadó, 2009. ISBN 9789633369296
Köves J. Julianna: Illik tudni - A kulturált viselkedés szabályai, K.U.K. Könyv- és Lapkiadó, 2010. ISBN 9789639887466
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismeri a társadalom működésével kapcsolatos összefüggéseket, az ezekre vonatkozó szaktudományos kontextusokat.
Áttekintéssel rendelkezik a szakterülethez tartozó társadalmi létszférák, azaz az intézmények mint a gazdaság, politika, tudomány, művészet, moralitás, vallás, nyelv, jog normatív rendszereiről és működési gyakorlatáról.
b) képességei
Magabiztosan kezeli a nyomtatott és a digitális szakirodalmi forrásokat, a társadalomtudományi és médiakutatási adatbázisokat és a működtetésükre szolgáló eszközöket.
A kommunikáció és médiakutatás területén képes a feldolgozott információk alapján reális értékítéletet hozni, és az ezekből levonható következtetésekre építve önálló javaslatokat megfogalmazni.
c) attitűdje
Elfogadja a magyar és az európai identitás vallási és társadalmi, történeti és jelenkori sokszínűségét, és felvállalja ezen értékeket képviseletét.
Elfogadja és következetesen vállalja a társadalomtudományi gondolkodás sokszínűségét, és hitelesen képviseli szűkebb és tágabb környezetében ennek szemléleti alapjait.
d) autonómiája és felelőssége