Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Rendezvényszervezés
Tárgy kódja: BBNKM43700
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Andok Mónika
Tárgyleírás:

A tantárgy célja:

A kurzus célja, hogy a hallgatók megismerjék a rendezvényszervezés gyakorlatát, jelentőségét, helyét és szerepét a kommunikáció-menedzsmenten belül. Lássák át, hol helyezkedik el a rendezvényszervezés, mint speciális szakmaterület a public relations tevékenységen belül, mit értünk logisztika alatt, milyen szerepe van a helyszínnek, a felkészülés szakaszainak. Mit értünk vállalati rendezvény alatt és melyek a rendezvényszervezés kooperatív szakmaterületei.

A tantárgy leírása:

A kurzus megismerteti a hallgatót a rendezvényszervezés gyakorlati feladataival, valamint a sikeres és etikus szakmai aktivitás feltételeivel. A tantárgy megismerteti a hallgatót a rendezvény megszervezésének konkrét feladataival, úgy mint a vendéglátás, programok megszervezése, a biztonságról való gondoskodás.. A tantárgy keretében szó esik a rendezvények fajtáiról, a sikeres rendezvény szervezésének kritériumairól, a szervezet életében betöltött szerepéről. Kitér a rendezvényszervezés módszereire és eszközeire, a rendezvény-protokollra, rendezvénytechnikára. Külön foglalkozik a rendezvények sajtómunkájával, a médiával történő együttműködéssel. Tárgyalja a fesztivál-, kongresszus-, konferencia-szervezést, kiállítások, vásárok, üzleti rendezvények szervezését, a sajtó- és pályázatfigyelést, valamint az ügynökségi gyakorlatokat.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Kötelező irodalom:

Allen, Judy: A rendezvényszervezés nagykönyve. Akadémiai Kiadó, Budapest, 2010. ISBN 978 963 05 8855 3

Gyarmati Ildikó: Rendezvényszervező Kézikönyv, Szókratész Külgazdasági Akadémia, 2001. ISBN 963716359x

Arany-Hajnal-Kőrössy-Nagy-Novák-Novák-To

mecskó: Üzleti Rendezvényszervezés I. – Titkok és trükkök, B+V Lap- és Könyvkiadó Kft., 2002. ISBN 9789637746963

Ajánlott irodalom:

Dr. Faragó Hilda: Idegenforgalmi rendezvények és kongresszusok szervezése, Képzőművészeti Kiadó, 2005. ISBN  9633369290

Gyarmati Ildikó: Protokollkalauz, Athanaeum 2000 Kiadó, 2007. ISBN 978-963-229-126-0

Pusztai János: Konferenciaszervezés, Kodolányi János Főiskola, 2005. ISBN 963-9558-43-5

Szeles Péter: Public Relations a gyakorlatban, Geomédia, 1999. ISBN 963791062X

Mészáros Tibor, Voleszák Zoltán, Villásreggelitől a gálavacsoráig, A rendezvényszervezés elmélete és gyakorlata, Bp., 2004. ISBN 9634602622

Dér Cs. Dezső, Kreatív eseménymenedzsment, Új utak a rendezvényszervezésben, Bp., Art & Business Kft., 2013. ISBN 978-963-08-7900-2

https://www.artsandbusiness.hu/wp-content/uploads/2020/04/Kreat%C3%ADv_esem%C3%A9nymenedzsment.pdf

Dr. Faragó Hilda, Idegenforgalmi rendezvények és kongresszusok szervezése, Képzőművészeti Kiadó, 2009. ISBN 9789633369296

Köves J. Julianna: Illik tudni - A kulturált viselkedés szabályai, K.U.K. Könyv- és Lapkiadó, 2010. ISBN 9789639887466

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:

a) tudása

Ismeri a társadalom működésével kapcsolatos összefüggéseket, az ezekre vonatkozó szaktudományos kontextusokat.

Áttekintéssel rendelkezik a szakterülethez tartozó társadalmi létszférák, azaz az intézmények mint a gazdaság, politika, tudomány, művészet, moralitás, vallás, nyelv, jog normatív rendszereiről és működési gyakorlatáról.

b) képességei

Magabiztosan kezeli a nyomtatott és a digitális szakirodalmi forrásokat, a társadalomtudományi és médiakutatási adatbázisokat és a működtetésükre szolgáló eszközöket.

A kommunikáció és médiakutatás területén képes a feldolgozott információk alapján reális értékítéletet hozni, és az ezekből levonható következtetésekre építve önálló javaslatokat megfogalmazni.

c) attitűdje

Elfogadja a magyar és az európai identitás vallási és társadalmi, történeti és jelenkori sokszínűségét, és felvállalja ezen értékeket képviseletét.

Elfogadja és következetesen vállalja a társadalomtudományi gondolkodás sokszínűségét, és hitelesen képviseli szűkebb és tágabb környezetében ennek szemléleti alapjait.

d) autonómiája és felelőssége

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

katolikus közösségszervező HANH-KSZ alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 6 félév HTK
kommunikáció- és médiatudomány BANT-XKM alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 6 félév BTK
nemzetközi program HNNX-XNP Nemzetközi program képzése Nappali angol 1 félév HTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe