Tantárgy adatlapja
A Spanyol nyelvű irodalmak 1. és 2. kurzus során tárgyalt témától különböző, az egyén és a társadalom életét érintő kérdéskörök, problémák vizsgálata spanyol nyelvű irodalmi szövegek projektszerű, interdiszciplináris szemléletű megközelítésének segítségével. Az előadás az adott kérdéskör vagy probléma elméleti megközelítését szolgálja, a szövegelemzést tágabb teoretikus kontextusba helyezi. A tárgy célja, hogy a hallgatók irodalmi szövegeken keresztül átélhetőbb, személyes, ugyanakkor univerzális módon találkozzanak a világunkat érintő elméleti, filozófiai, társadalmi, morális kérdésekkel és megfelelő elméleti háttértudást szerezzenek ahhoz, hogy humán értelmiségiként a társadalmat előre vivő értékrend mentén, nyitottan, megértően, toleránsan, felelősségteljesen gondolkodjanak. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
ECO, Umberto: Az értelmezés határai. Budapest, Európa Kiadó, 2003, 567 pp., ISBN 978 963 07 9506 7 ECO, Umberto: Sobre literatura. Barcelona, S.A. R QUE R EDITORIAL, 2002, 347 pp. ISBN 9788493272111 HUTCHEON, L., VALDÉS, M. J., szerk. Rethinking Literary History: A Dialogue on Theory, Oxford és New York, Oxford University Press, 2002, 232 pp., 9780195152548 ISER, Wolfgang, Rutas de la interpretación, México DF, SL Fondo de cultura, 2005, 392 pp. ISBN 9789681673277 Revista semestral de literatura hispanoamericana y comparada http://www.revistaelhipogrifo.com Lejana: Revista crítica de narrativa breve https://ojs.elte.hu/index.php/lejana/index Rilce: Revista de Filología Hispánica https://revistas.unav.edu/index.php/rilce/index Cuadernos del CILHA https://revistas.uncu.edu.ar/ojs3/index.php/cilha/index Colindancias: Revista de la Red de Hispanistas de Europa Central https://colindancias.uvt.ro/index.php/dj Verba Hispánica https://journals.uni-lj.si/VerbaHispanica/ Acta hispánica |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - A hallgató ismeri a magyar és európai identitás szakterületileg legfontosabb kulturális szövegeit, kontextusait, valamint a saját szakirányához kapcsolódó Európán kívüli kultúra legfontosabb vonásait. b) képességei -Átlátja a nemzeti identitásképző diskurzusok felépítését, működését, és ezeket a kulturális jelenségeket az európaiság kontextusában értelmezi. -Képes a szakirányához kapcsolódó, Európán kívüli kultúra, eszmerendszer szempontjából a spanyol nyelvű kultúrák jelenségeit értelmezni. |