Tantárgy adatlapja
A kommunikációs alapképzés keretein belül a hallgatók két szakirány közül választhatnak, ezek a Multimédia specializáció, a Közkapcsolatok specializáció A Közkapcsolatok specializációs etalon vizsga célja, hogy a hallgatók számot adjanak az általuk választott specializációhoz kapcsolódó ismereteikről.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
ANTHONISSEN, Peter Frans: Kríziskommunikáció. Budapest, HVG, 2009. 42-88, 159-199, 221-255. ISBN 978-963-9686-91-5
https://hvgkonyvek.hu/resources/public/206_pdf_206.pdf
NYÁRÁDY Gáborné – SZELES Péter: Public Relations I., Budapest, Perfekt, 2005. 209. ISBN 9789633946060
BEKE Tamás: A public relations szakma története. Budapest, Management, 2001. 11-127. ISBN 963-86190-1-5
BAKACSI Gyula: Szervezeti magatartás és vezetés. Budapest, Aula, 2010. 17-30, 141-146. ISBN 9789639698857
SZELES Péter – SZŰCS Tamás – VARGA Zsolt: Hírnévmenedzsment. Budapest, Révai Digitális, 2013. 283-300. ISBN 978-963-239-093-2
ANGYAL Ádám: Vállalatok társadalmi felelősségvállalása. Budapest, Kossuth, 2009. 18-52, 103-157. ISBN 9789630959957
RIES, Al – RIES, Laura: A pr tündöklése, a reklám bukása. Budapest, Geomédia, 2005. 221-239. ISBN 9639508063
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismeri a kommunikáció és média területét meghatározó társadalmi, strukturális, gazdasági és politikai folyamatok legfontosabb tényezőit.
"cs43AFF24">A szakmai innováció perspektíváinak elsajátítása.
b) képességei
Képes eligazodni szakterületének mélyebb összefüggései és a gyakorlat által felvetett konkrét társadalmi, kommunikációs és médiatudományi problémák, valamint azok lehetséges megoldási módszerei között.
Szakmai szóhasználata során magabiztosan használja a szakma szókincsét, a szakma szaktudományos alapfogalmait, és a rájuk épülő speciális szakszókészlet elemeit.
c) attitűdje
Nyitott a szakmai innováció minden formája iránt, befogadó, de nem gondolkodás nélkül elfogadó az elméleti, gyakorlati és módszertani újításokkal szemben.
Képes kommunikációs készségek elsajátítására és ezek folyamatos fejlesztésére, önreflexióra e területen mutatott képességeivel kapcsolatban.
Tudatosan képviseli azon módszereket, amelyekkel saját szakmájában dolgozik, és elfogadja más tudományágak eltérő módszertani sajátosságait.
d) autonómiája és felelőssége
A szervezeti struktúrában elfoglalt helyének megfelelő önállósággal és felelősséggel szervezi munkáját és az irányítása alatt dolgozó munkatársak tevékenységét.
Önálló, konstruktív és asszertív az intézményen belüli és kívüli együttműködési formákban.