Tantárgy adatlapja
A spanyol nyelvű esszé-, szakdolgozat- és tudományos cikkírás alapelvei, főbb szabályai (adatgyűjtés, a szöveg tagolása, hivatkozások, bibliográfia, illusztrációk és táblázatok, tipográfia). Szövegelemzés és kontrollszerkesztés. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Aczél R. (2000). Hogyan írjunk esszét? Budapest: Osiris, pp. 158, ISBN 9633896932 Cascón Martín, E (1999). Manual del buen uso del espanol. Madrid: Ed. Castalia, pp. 453, ISBN 9788470398285 Eco, U. (2012) Hogyan írjunk szakdolgozatot? Budapest: Partvonal Könyvkiadó, pp. 214, ISBN 9789639910898 Gómez Torrego, L. (2003). Manual del espanol correcto I–II. Madrid: Arco/Libros, S. A., pp. 872, ISBN 9788476355237 Gómez Torrego, L. (2001) Ortografía de uso del espanol actual. Madrid: Ediciones SM, pp. 448, ISBN 9788434868809 Normas APA https://normas-apa.org/bibliografia/ |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - ismeri az adott újlatin nyelvű kultúra jellemző írásbeli és szóbeli, tudományos és közéleti, népszerűsítő műfajait és azok szabályrendszerét b) képességei - az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, közérthetően, választékos stílusban ír és beszél az adott újlatin nyelven, világos, részletes szövegeket alkot különféle témában, különösen az adott újlatin nyelv kulturális témaköreivel kapcsolatosan c) attitűdje - tudatosan képviseli az adott újlatin nyelvterület nyelvi és kommunikációs normáit d) autonómiája és felelőssége - felelősséget vállal spanyol nyelvű szövegeiért, tudatában van azok lehetséges felhasználási területeinek |