Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja a gazdasági élet és a vállalkozói gyakorlat alapfogalmainak megismertetése illetve elsajátítása, nyelvi kommunikációs és cselekvési képességek fejlesztése a gazdasági nyelv által meghatározott területeken. A gazdasági szaknyelv kurzus során a hallgatók elsajátítják az alapvető gazdasági és üzleti szókincset, megismerkednek a gazdasági és üzleti élet fontosabb területeinek szakmai nyelvezetével. Betekintést nyernek a gazdasági szektorok, a piaci működés alapjaiba, a vállalatvezetés, a vállalati formák sajátosságaiba, valamint megismerkedhetnek a vállalatok működésével a kereskedelem, termelés, logisztika, marketing, és vállalati pénzügyek terén. Ezen kívül kitérünk a bankrendszer, a tőzsde, az adózási rendszer, a nemzetközi kereskedelem, valamint a gazdaság és környezet témakörére is. A kurzus során külön hangsúlyt fektetünk a hallgatók szakmai kommunikációs (szóbeli és írásbeli) készségének fejlesztésére. A kurzus továbbá segítséget nyújt a hallgatóknak a gazdasági vagy üzleti nyelvvizsgára való felkészülésben is. |
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN) |
Kötelező irodalom: MACKENZIE, Ian, English for business studies, Cambridge, Cambridge University Press, 2010, ISBN 978-0-521-74341-9 MASCULL, Bill, Business vocabulary in use intermediate, Cambridge, Cambridge University Press, 2002, ISBN 978-0-521-77529-8 EMMERSON, Paul, Business vocabulary builder, Oxford, Macmillan, 2009, ISBN 978-0-230-71682-7 Ajánlott irodalom: MASCULL, Bill, Business vocabulary in use advanced, Cambridge, Cambridge University Press, 2004, ISBN 978-0-521-54070-4 FLINDERS, STEVE , Test your professional English/business: intermediate, Harlow, Pearson Education, 2002, ISBN 978-0-582-45149-0 MELLOR, R. G., DAVISON, V.G., How to pass English for business (EfB) 2, Mainz, Logophon Verlag, 2007, ISBN 978-3-922-51429-9. MELLOR, R. G., DAVISON, V.G., How to pass English for business (EfB) 3, Mainz, Logophon Verlag, 2008, ISBN 9783922514329 |