Tantárgy adatlapja
Az
éneklési készség, a zenei olvasás és íráskészség fejlesztése. A zene
alkotóelemeinek készségszintű használata. Zenei, esztétikai ismeret és
élmény, zenehallgatási ismeretek nyújtása. Hangszínhallás, a zenei memória és
alkotói készség, a zenei olvasás- és íráskészség fejlesztése. Az iskolai
énektanítás anyagának készségszintű elsajátítása, a műelemzés. A hallgató
ismerje és legyen képes: Az 1-4. osztályos énekes anyag hibátlan
reprodukálása (tiszta intonáción, egészséges, szép énekhangon) a kijelölt
dalok stílusos, élményszerű előadására (emlékezetből is). A gyermekjátékdalok
és kijelölt népdalok jellemzőinek meghatározására. A többszólamú, társas
éneklésre (kottából, kánonok, biciniumok) Az alapfokú zeneelméleti ismeretek
készségszintű alkalmazására. Az általános iskolai zenehallgatási anyag
ismeretére, elemzésére. A szimfonikus zenekar hangszereinek ismeretére. A
tárgy oktatásához elengedhetetlenül szükséges gyakorlati ismeretek
elsajátítására. A zenetörténet különböző korszakaiból válogatott dal- és
zenemű felismerésére. A furulyajátékra az 3-4. osztályok anyagából (a
törzsdalok kotta nélkül). |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom |
Ének-zene tankönyvek az általános
iskolák 1-2-3-4.osztályai számára. Bp., Nemzeti Tankönyvkiadó, 2013. (ISBN978-963-19-7387-7)(ISBN978-963-19-7633-7)(ISBN963
19 2293 6)(ISBN963 19 3382 2) Kodály
Zoltán - Vargyas Lajos: A magyar népzene. EMB (Editio Musica Budapest) 2008.
(ISBN963 30 730-9), Tegzes György: Hétfokú olvasógyakorlatok I–II kötet, EMB
2012. (ISBN963 19 0086 X), Pécsi Géza: Kulcs a muzsikához, Kulcs a Muzsikához Alapítvány, Pécsi Kiadó, 2000. (ISBN963
18 3656 8) |