Tantárgy adatlapja
A tantárgy
célja a dráma- és színházismeret speciális
ismeretanyagának, ill. a dráma- és színházpedagógia különféle formáinak,
iskoláinak gyakorlati megismerése, megtapasztalása, részvétel különféle
típusú, módszertanú és tematikájú foglalkozási folyamatokban, különböző tanárok
és színházi szakemberek által vezetett tréningeken. Ezek
eredményeképpen a hallgatóknak módjuk van személyesen megtapasztalni a dráma-
és színházpedagógia gyakorlatát, részvevőként átélni a különféle tréningeket,
gyakorlatban megismerni a különféle formák jellemzőit, sajátosságait. A workshop
gyakorlataira órarend szerint meghirdetett időpontokban, tömbösített formában
(5 vagy 10 órás alkalmak) kerül sor. A hallgatóknak minden félévben
kötelezően részt kell venniük a workshopokon, a jelenlétet a szaktanár
aláírásával igazolja. |
A 2-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal
(szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Ajánlott szakirodalom: A
szaktanárok által esetlegesen ajánlott művek |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetencia-elemeknek (tudás, képesség stb., KKK 8.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása Ismerje
meg és a gyakorlatban tapasztalja meg a különböző típusú, módszertanú és
tematikájú foglalkozási folyamatokat, dráma- és színházismereti, dráma- és
színházpedagógiai tevékenységi lehetőségeket, ezek jellemzőit, funkcióját,
oktatási és nevelési céljait. b) képessége Folyamatosan
fejlődjenek a dráma- és színházismeret-tanári feladat ellátásához szükséges
készségei, képességei, attitűdje és kompetenciái, és ezeket legyen képes
alkotó módon a gyakorlatban alkalmazni. c) attitűdje Elkötelezettebb
lesz a művészeti, művészetpedagógiai kérdések feldolgozása iránt, és
magabiztosabbá válik a különböző típusú kommunikációs helyzetekben. |