Tantárgy adatlapja
A tantárgy megismerteti a hallgatókat a belső- ás közép-ázsiai államok modern kori politika-, gazdaság- és társadalomtörténetével, jelenlegi viszonyaival. Külön kiemeli a posztszovjet korszakban a térségben végbement változásokat, elemzi azok okait, következményeit, áttekinti ezek gazdasági, politikai, kulturális és társadalmi hatásait. A belső- és közép-ázsiai térségben az 1990-es években létrejött független á
"font-family:'Times New Roman';font-size:12pt;">llamok fontos szerepet já |
A 2-5 legfontosabb kötelező, illetve >ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: • Cumming, Sally N.: Understanding Central Asia: Politics and Contested Transformations. London, Routledge, 2012. ISBN 9780415297035 • Rossabi, Morris: Modern Mongolia. From Khans to Comissars to Capitalists. Berkeley, University of California Press, 2005. ISBN 9780520244191 • Soucek, Svat: A History of Inner Asia. Cambridge, Cambridge University Press, 2000, 209–302. oldal. ISBN 9780511991523 Ajánlott irodalom: • Gervers, Michael – Uradyn E. Bulag – Long, Gillian (eds.): Toronto Studies in Central and Inner Asia. No. 8, Toronto, Asian Institute, University of Toronto, 2007. • Gullette, David: The Genealogical Construction of the Kyrgyz Republic. Cambridge, University of Cambridge Press, 2010. ISBN 9781906876104. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetencia-elemeknek (tudás, képesség stb., KKK 8. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
A tanegységet elvégző hallgató a) tudása: • Ismeri a kelet-ázsiai államok történetét. • Ismeri a kelet-ázsiai államok külkapcsolati és biztonságpolitikai rendszerét. b) képességei: • Képes a Kelet-Ázsiára vonatkozó folyamatok megértésére, előrejelzésére és formálására. • Képes integrált ismeretek széles körű alkalmazására a társadalomtudományok és a külügyi elemzés területén. c) attitűdje: • Nyitott a szakmai továbbképzés, önművelés iránt. • Kritikus a vizsgált jelenségek és a megismert elméleti paradigmák vonatkozásában. • Munkája során kezdeményezi az együttműködést az európai és az Európán kívüli, elsősorban ázsiai szakmai közösségekkel, vitapartnerekkel. d) autonómiája és felelőssége: • Szűkebb és tágabb szakmája kérdéseihez kritikusan viszonyul. • Felelősen képviseli azon módszereket, amelyekkel szakterületén dolgozik, és elfogadja más tudományágak autonómiáját, módszertani sajátosságait. |