Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja, hogy a hallgatók átfogó ismereteket szerezzenek a Koreai-félsziget történelméről, az ott működő két állam főbb jellegzetességeiről, a koreai kérdéskör gyökereiről és főbb elemeiről. A tantárgy az alábbi témaköröket fedi le: A Koreai-félsziget régi története. A félsziget kettéosztása, az 1945 óta eltelt időszak főbb eseményei és fejlemé n style="font-family:'Times New Roman';font-size:12pt;">nyei. Az észak- és dél-koreai politikai rendszer, gazdaság és társadalom. Az észak-koreai nukleáris program. A koreai helyzetet meghatározó nemzetközi környezet, a Koreák kapcsolata a nagyhatalmakkal. A dél-koreai modernizáció belső és külső tényezői és sajátosságai. A koreai óriáscégek. Kapcsolatok Magyarország és a két Korea között. A félsziget esetleges egyesítésének várható következményei. |
A 2-5 legfontosabb kötelező, illetve
n>ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: • Csoma Mózes: Korea – egy nemzet, két ország. Budapest, Napvilág, 2008. ISBN 9789633383605 • Ku, Yangmo – Lee, Inyeop – Woo, Jongseok: Politics in North and South Korea: Political Development, Economy, and Foreign Relations. London, Routledge, 2017. ISBN 9781138647503 • Oberdorfer, Don – Carlin, Robert: The Two Koreas: A Contemporary History. New York, Basic Books, 2013. ISBN 9780465031238 Ajánlott irodalom: • Csoma Mózes: Koreai csaták és harcosok. Budapest, Oriental History Project, 2011. ISBN 9789630810821 • Lee, Ki-baik: A New History of Korea. Cambridge, Harvard University Press, 1984. ISBN 067461576X • Lee, Ki-baik – Eckert, Carter J.: Korea Old and New, a History. Seoul, Ilchokak, 1990. ISBN 0962771309 • Nahm, C. Andrew: Korea-Tradition and Transformation. A History of the Korean people. New Jersey, Seoul, Hollym, 1988. ISBN 1565910702 |
h="605"> Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetencia-elemeknek (tudás, képesség stb., KKK 8. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
A tanegységet elvégző hallgató a) tudása: • Ismeri a kelet-ázsiai államok történetét. • Ismeri a kelet-ázsiai államok szellemi és kulturális örökségét. b) képességei: • Képes a Kelet-Ázsiára vonatkozó folyamatok megértésére, előrejelzésére és formálására. • Képes szakmai-tudományos vitákban való részvételre. c) attitűdje: • Nyitott a szakmai továbbképzés, önművelés iránt. • Kritikus a vizsgált jelenségek é
"font-family:'Times New Roman';font-size:12pt;">s a megismert elmé d) autonómiája és felelőssége: • Reflektál saját történeti és kulturális beágyazottságára. • Szűkebb és tágabb szakmája kérdéseihez kritikusan viszonyul. |