Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Populáris kultúra és mindennapi élet Dél- és Délkelet-Ázsiában
Tárgy kódja: BMNKT04700M
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Nemzetközi és Politikatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Salát Gergely
Tárgyleírás:

A tantárgy célja, hogy a hallgatók részletes és átfogó képet kapjanak a dél- és délkelet-ázsiai populáris kultúra – film, sorozatok, animációk, képregények, internetes tartalmak, könnyűzene, számítógépes játékok, divat, gasztronómia stb. –, illetve ezek mindennapi életben betöltött szerepének legfontosabb kulturális, társadalmi és gazdasági jellemzőiről és hatásairól, illetve politikai vonatkozásairól. Ezáltal nemcsak a hallgatók kulturális érzékenysége és kulturális ismeretei gyarapszanak, de jobban átlátják a szóban forgó országok és régiók soft power törekvéseit is. A tantárgy témakörei: A populáris kultúra vizsgálatának elméleti keretei. Hétköznapi élet Dél-Ázsiában. Az indiai szórakoztatóipar. Az indo-pakisztáni konfliktus a populáris kultúrában. Az ázsiai iszlám és a populáris kultúra. Hinduizmus a populáris kultúrában és a mindennapi életben. Populáris kultúra és társadalom Indonéziában. Populáris kultúra, mindennapi élet, nacionalizmus és identitás Délkelet-Ázsia egyéb országaiban. A kurzuson a másodlagos irodalom eredményeinek elsajátítása mellett eredeti alkotások elemzésével igyekszünk az egyes témákat feldolgozni. A kurzust elvégző hallgatók átfogó ismeretekkel rendelkeznek a dél- és délkelet-ázsiai populáris kultúra különböző aspektusairól és képesek azokat társadalmi, gazdasági, politikai jelentőségükkel együtt elemezni, a vonatkozó jelenségeket megfelelő kontextusban értelmezni.

A 2-5 legfontosabb telező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

dth="605">

telező irodalom:

    Otmagzin, Nissim Ben-Ari, Eyal (szerk.): Popular Culture and the State in East and Southeast Asia. London New York, Routledge, 2012. ISBN 9780415679695

    Lee, Heijin S. Mehta, Monika Ku, Robert Ji-Song: Pop Empires: Transnational and Diasporic Flows of India and Korea. Manoa, University of Hawaii Press, 2019. ISBN 9780824879921

Ajánlott irodalom:

    Daniels, Timothy P. (szerk.): Performance, Popular Culture and Piety in Muslim Southeast Asia. New York, Palgrave Macmillan, 2013. ISBN 9781349457595

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, k

ompetencia-elemeknek (tudás, képesség stb., KKK 8. pont) a felsorolása, amelyek kialakíhoz a tantárgy jellemzően, érdemben hozzárul

A tanegységet elvégző hallgató

a) tudása:

    Ismeri a kelet-ázsiai államok társadalmi probléit.

    Ismeri a kelet-ázsiai államok szellemi és kulturális öksét.

b) képessé

le="font-family:'Times New Roman';font-size:12pt;font-weight:bold;">gei:

    pes integrált ismeretek széles kö alkalmazára a társadalomtudományok és a kügyi elemzés területén.

    pes diplomataként, szakértőnt, kutatónt, újsánt, illetve az államigazgatás és a multinacionális vállalatok alkalmazottjaként künbö feladatok ellára.

c) attitűdje:

style="font-family: Arial">    Nyitott a szakmai továbbképzés, önművelés iránt.

    Toleráns magatartá, a sajátjál eltéleményeket tiszteletben tartja.

d) autonómiája és felelőssége:

    Reflektál saját történeti és kulturális beágyazottsára.

    Felelősen képviseli szakmai, szellemi identitát.

    Felelősen képviseli azon módszereket, amelyekkel szakterületén dolgozik, és elfogadja más tudományágak autonómiát, módszertani sajátosságait.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Kelet-Ázsia tanulmányok BMNT-XKÁZS mesterképzés (MA/MSc) Nappali magyar 4 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe