Tantárgy adatlapja
A tantárgy a 19. és a 20. századi
építészet specifikus kérdéseivel foglalkozik, a BA-s 19-20. századi
ismeretanyag alapjaira építve. Az egyes félévekben különböző országok és
városok (pl. Nagy-Britannia, Franciaország, Németország, Bécs) 19. és 20.
századi építészetének stílusjelenségeit vizsgáljuk kronologikus rendben. A
vizsgázó hallgatónak ismernie kell a korban jellemző stílusirányzatokat,
alkotó jeles építészek életművét, alkotásaikat, de a kevésbé ismert tervezők
számottevő műveit is. |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Pl.: Bécs építészete a 19-20.
században Kötelező irodalom: - Renate Wagner-Rieger: Wiens
Architektur im 19. Jahrhundert. Wien, 1970.
ss="MsoNormal" style="margin-left:1.7pt;line-height:115%">- Walter Krause: Geschichte der
Bildenden Kunst in Österreich. 19. Jahrhundert. Wien, 2002. Baukunst - Moravánszky Ákos: Versengő
látomások. Budapest, 1998. Ajánlott irodalom: - Renate Wagner-Rieger: Theophil
von Hansen. Wiesbaden, 1980. - Otto Antonia Graf: Otto Wagner.
Wien, 1985, 1990, 1994, 1997, 1999, 2000 - Eve Blau: The Architecture of Red
Vienna. Cambridge, London, 1999. |
Azoknak az előírt szakmai
kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás,
képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - Ismeri az elméleti problémafelvetés és pro blémamegoldás hagyományos és mai
változatait, és jártasságot szerez a problémák szakszerű kezelésének
gyakorlataiban. - Ismer
bölcseleti, művészeti alapszövegeket, alapműveket és alapproblémákat. b) képességei - Képes
argumentumok azonosítására, átgondolására, valamint ezeknek élőszóban és
írásban vázlatos vagy részletes bemutatására. - Képes
a szövegfeldolgozás, a szövegelemzés és -értelmezés, valamint a kritikai
elsajátítás technikáinak alkalmazására. - Képes
művelődési, művészeti és műemlékvédelmi intézményekben, kutatóintézetekben,
az igazgatás területén, oktatási és ismeretterjesztési fórumokon, a
tömegkommunikációban a kultúrakutatáshoz kapcsolódó feladatkörök ellátására,
akár középvezetői szinten is. |