Tantárgy adatlapja
A 19-20. századi magyar építészet
korszakainak mélyreható tárgyalását, specifikus építészettörténeti és
műemléki kérdéseinek megvitatását lehetővé tevő tantárgy. A hallgatók
műemléki védelmet érdemlő épületekről tartanak előadást, illetve készítenek
beadandó dolgozatot, és az előadások végén közös eszmecsere, vita bontakozik
ki az elhangzottakról. |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Az adott témának
megfelelő, szemeszterenként változó. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (t udás,
képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - Ismeri
az elméleti problémafelvetés és problémamegoldás hagyományos és mai
változatait, és jártasságot szerez a problémák szakszerű kezelésének
gyakorlataiban. - Ismer
bölcseleti, művészeti alapszövegeket, alapműveket és alapproblémákat. b) képességei - Képes
argumentumok azonosítására, átgondolására, valamint ezeknek élőszóban és
írásban vázlatos vagy részletes bemutatására. - Képes
a szövegfeldolgozás, a szövegelemzés és -értelmezés, valamint a kritikai
elsajátítás technikáinak alkalmazására. - Képes művelődési, művészeti és műemlékvédelmi intézményekben, kutatóintézetekben, az igazgatás területén, oktatási és ismeretterjesztési fórumokon, a tömegkommunikációban a kultúrakutatáshoz kapcsolód ó feladatkörök ellátására,
akár középvezetői szinten is. |