Tantárgy adatlapja
A
szeminárium a hagyományos, kronologikus rendben elgondolt irodalomtörténet
helyett tematikus rendező elv alapján tárgyalja az adott lengyel irodalmi
műveket. Ez a megközelítés egymás műveire reflektáló szerzők, és ezáltal
egymással párbeszédbe kerülő művek soraként gondolja el az irodalomtörténetet.
Az órákon két vagy több prózai művet állítunk párhuzamba egymással a lengyel
irodalomtörténet különböző korszakaiból (például klasszikusokat és kortárs
szerzőket), és közösen próbáljuk megtalálni a választ arra a kérdésre, hogy
milyen elvek mentén olvasható össze a két szöveg. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező, ajánlott irodalom:
|
Azoknak
az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - korszerű elemzési és értelmezési módszereket ismer,
előtérbe helyezve a szövegek közti kapcsolatokat; - ismeri a szláv irodalomtudomány
egyes szakkifejezéseit; - ismeretei vannak a lengyel irodalom
befogadásának és értelmezésének szakmailag elfogadott módozatairól. b)
képességei -
új összefüggéseket talál a lengyel
irodalomtörténetben, nagyobb rálátása nyílik az intertextuális kapcsolatokra; képes átlátni a lengyel irodalom
szerepét a lengyel kultúra identitásképző diskurzusában; –képes a lengyel irodalom néhány
alapvető művét értelmezni. |