Tantárgy adatlapja
A kurzus
célja: A
hallgatók feldolgozzák a pedagógusok társadalomban illetve az iskolában
elfoglalt helyükkel, szerepükkel kapcsolatos szakirodalmi megállapításokat,
és ezt összevessék a saját mindennapi tapasztalataikkal. Ennek révén
fejlődjön önismeretük és gyakorolják a reflektív pedagógiai gondolkodást. Főbb
tematikai csomópontok: A pedagógus a társadalomban (szereplehetőségek,
feladatok) |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező
irodalom: -
Bábosik
István: Neveléselmélet – Nevelés az
Európai Unióban. Osiris Kiadó, Budapest, 2004. ISBN: 9633896556. -
Falus
Iván: Didaktika. Elméleti alapok a
tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2007. ISBN:
9789631952964. -
Bábosik István -
Kárpáti Andrea (szerk.): Összehasonlító pedagógia: a nevelés és oktatás
nemzetközi perspektívái. Budapest, Books in Print, 2002. Ajánlott irodalom -
Pukánszky
Béla, Németh András: Neveléstörténet. Nemzeti tankönyvkiadó, 1996. -
Jelentés a
magyar közoktatásról 2010, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Bp., 17-33.p. http://mek.oszk.hu/12800/12893/12893.pdf -
Új
Pedagógiai Szemle, Educatio, Iskolakultúra, Magyar Pedagógia tanulmányai |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása Fejleszti a hallgatók tudását saját pedagógiai
tevékenységük tudományosan értelmezhető céljával, módszertani lehetőségeivel,
elemzésével, értékelésével kapcsolatban, szereplehetőségeivel kapcsolatban b) képességei Fejleszti a hallgatók képességeit a pedagógiai
kommunikáció területén, a szakirodalomban való eligazodás területén, a
pedagógiai tervezés területén, a saját életpálya tudatos alakítása és
feldolgozása területén c) attitűdje Fejleszti a hallgatók pozitív érzelmeit
a tanítványaik iránt, a pedagógiai elkötelezettségben |