Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Társadalmi felelősségvállalás
Tárgy kódja: BBNKM15300
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Windhager Károly Ákos
Tárgyleírás:

A tantárgy célja a hallgatók megismertetése a vállalatok társadalmi felelősségével (CSR – Corporate Social Responsibility). A kurzus az üzleti és a nonprofit szektor döntéshozatalának etikai vonatkozásaival, továbbá ezen jellemzők gazdasági szervezetre és az ebben tevékenykedő egyének magatartására gyakorolt hatásaival ismerteti meg a hallgatókat. A tantárgy a hallgatóság morális-szociális érzékenységének fejlesztésén túl, az üzleti életben való eligazodás etikai kérdéseivel is foglalkozik. A társadalmi felelősség színtereinek bemutatásával a hallgatók betekintést nyernek az egyes magyar és multinacionális vállalatok CSR programjaiba és tevékenységébe, valamint az etikailag magas színvonalú szervezetek működésébe.

A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN)

Kötelező irodalom:

LIGETI  György, CSR Vállalati felelősségvállalás, Budapest, Kurt Lewin Alapítvány, 2007

KOTLER,  Philip, LEE , Nancy, Vállalatok társadalmi felelősségvállalása, Budapest, HVG Kiadó, 2007, ISBN 978-963-9686-01-4

DEÁK  Kinga, Több, mint üzlet : vállalati társadalmi felelősségvállalás, Budapest, Demos Magyarország Alapítvány, 2006, ISBN 963-87057-2-8

Ajánlott irodalom:

CSURGÓ  Ottóné, Üzleti etika, Budapest, Saldo, 2010, ISBN 978-963-638-362-6

JUDY,  Allen, A rendezvényszervezés nagykönyve, Budapest, Akadémiai K., 2010, ISBN 978-963-05-8855-3

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

kommunikáció- és médiatudomány BANT-XKM alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 6 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe