Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja a hallgatók megismertetése a vállalatok társadalmi felelősségével (CSR – Corporate Social Responsibility). A kurzus az üzleti és a nonprofit szektor döntéshozatalának etikai vonatkozásaival, továbbá ezen jellemzők gazdasági szervezetre és az ebben tevékenykedő egyének magatartására gyakorolt hatásaival ismerteti meg a hallgatókat. A tantárgy a hallgatóság morális-szociális érzékenységének fejlesztésén túl, az üzleti életben való eligazodás etikai kérdéseivel is foglalkozik. A társadalmi felelősség színtereinek bemutatásával a hallgatók betekintést nyernek az egyes magyar és multinacionális vállalatok CSR programjaiba és tevékenységébe, valamint az etikailag magas színvonalú szervezetek működésébe.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
LIGETI György, CSR Vállalati felelősségvállalás, Budapest, Kurt Lewin Alapítvány, 2007. ISBN 9789638732415
KOTLER, Philip, LEE, Nancy, Vállalatok társadalmi felelősségvállalása, Budapest, HVG Kiadó, 2007. ISBN 978-963-9686-01-4
DEÁK Kinga, Több, mint üzlet: vállalati társadalmi felelősségvállalás, Budapest, Demos Magyarország Alapítvány, 2006. ISBN 963-87057-2-8
Ajánlott irodalom:
CSURGÓ Ottóné, Üzleti etika, Budapest, Saldo, 2010. ISBN 978-963-638-362-6
JUDY, Allen, A rendezvényszervezés nagykönyve, Budapest, Akadémiai K., 2010. ISBN 978-963-05-8855-3
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakítá
;sához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismeri a társadalom működésével kapcsolatos összefüggéseket, az ezekre vonatkozó szaktudományos kontextusokat.
Ismeri a kommunikáció és média területét meghatározó társadalmi, strukturális, gazdasági és politikai folyamatok legfontosabb tényezőit.
b) képességei
Képes szakterületének új ismereteit hatékonyan feldolgozni.
Képes a társadalmi kommunikáció alapvető elméleteinek és koncepcióinak szintetizáló összevetésére, racionális érvek kifejtésére, vagyis a kommunikáció különböző színterein zajló viták során véleménye megformálására és véleményének megvédésére.
Képes az elméleti és a gyakorlati munkája során megismert kommunikációs szinteken és színtereken feltárt tények alapos és részletes elemzésére és az eredményekből kibontható összefüggések feltárására.
c) attitűdje
Elfogadja, hogy a kulturális jelenségek történetileg és társadalmilag meghatározottak és változóak.
Elfogadja a magyar és az európai identitás vallási és társadalmi, történeti és jelenkori sokszínűségét, és felvállalja ezen értékeket képviseletét.
d) autonómiája és felelőssége
A kommunikáció és médiatudomány szakmai közegeiben önálló és kezdeményező szerepet vállal az általa elfogadott társadalomfelfogás érvényesítésében.
Szakmai és társadalmi fórumokon szuverén szereplőként jeleníti meg nézeteit, felelősen képviseli szakmáját, szervezetét és szakmai csoportját.