Tantárgy adatlapja
A kurzus célja, hogy a résztvevők megismerkedjenek
a kéttanáros modell módszertani sajátosságaival. Elsajátítsák a módszer
alapjait, képesek legyenek e mentén foglalkozások, órák megszervezésére és
kivitelezésére. Főbb tematikai csomópontok: 1.
Kéttanáros modell elméleti
háttere 2.
Kéttanáros modellek működése 3.
Team teaching gyakorlati
megvalósítása |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: -
Fitzell, Susan Gingras: Best Practices in Co-Teaching &
Collaboration. The HOW of Co-teaching - Implementing the Models. Cogent
Catalyst Publications. 2018. -
Horváth, Mariann: A kéttanáros modell gyakorlati
megvalósulása az oktatásban. In: Szőke-Milinte, Enikő (szerk.) Pedagógiai mozaik. Budapest, Magyarország
: Szaktudás Kiadó Ház (2019) pp. 64-83. Ajánlott irodalom: -
Farkasné Kristóf Zsuzsanna: Az inkluzív iskola a "kéttanáros
modell vetületében" iskolaotthonos szervezeti formában. In: Fejlesztő
pedagógia. 2006. (17. évf.) 3-4. sz. 71-74. old. -
Varga Attiláné: „Kéttanáros óramodell”. In: Tanító. 2020. (58. évf.)
1-2. sz. 43-45. old. |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
Tudása: -
Ismerje és szakszerűen
alkalmazza a kéttanáros modell módszertanát az óraszervezést és -vezetést
illetően. Képességei: -
Tudjon együtt gondolkodni és
órát tartani egy másik pedagógussal együtt. Attitűdje: -
Kellő figyelemmel forduljon mind
kollégája, mind a gyermekcsoport felé. |