Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: A kiemelt figyelmet igénylő tanulók nevelésének módszertana 1.
Tárgy kódja: BT-PSZ-3460
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/5/0
Kreditérték: 5
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Dr Hosszu Timea
Tárgyleírás:

A kurzus célja, hogy a résztvevők megismerkedjenek a kéttanáros modell módszertani sajátosságaival. Elsajátítsák a módszer alapjait, képesek legyenek e mentén foglalkozások, órák megszervezésére és kivitelezésére.

Főbb tematikai csomópontok:

1.       Kéttanáros modell elméleti háttere

2.       Kéttanáros modellek működése

3.       Team teaching gyakorlati megvalósítása

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

-        Fitzell, Susan Gingras: Best Practices in Co-Teaching & Collaboration. The HOW of Co-teaching - Implementing the Models.  Cogent Catalyst Publications. 2018.

-        Horváth, Mariann: A kéttanáros modell gyakorlati megvalósulása az oktatásban. In: Szőke-Milinte, Enikő (szerk.) Pedagógiai mozaik. Budapest, Magyarország : Szaktudás Kiadó Ház (2019) pp. 64-83. 

https://btk.ppke.hu/uploads/articles/1734918/file/Pedag%C3%B3giai%20mozaik%20B1%2BB4%2Bbel%C3%ADv%20screen.pdf

Ajánlott irodalom:

-        Farkasné Kristóf Zsuzsanna: Az inkluzív iskola a "kéttanáros modell vetületében" iskolaotthonos szervezeti formában. In: Fejlesztő pedagógia. 2006. (17. évf.) 3-4. sz. 71-74. old.

-         Varga Attiláné: „Kéttanáros óramodell”. In: Tanító. 2020. (58. évf.) 1-2. sz. 43-45. old.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

Tudása:

-        Ismerje és szakszerűen alkalmazza a kéttanáros modell módszertanát az óraszervezést és -vezetést illetően.

Képességei:

-        Tudjon együtt gondolkodni és órát tartani egy másik pedagógussal együtt.

Attitűdje:

-        Kellő figyelemmel forduljon mind kollégája, mind a gyermekcsoport felé.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

mentorpedagógus pedagógus-szakvizsgára felkészítő BSLP-XPSZM szakirányú továbbképzés Levelező magyar 4 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe