Tantárgy adatlapja
Megfelelő ismeretek az őskor, az ókor, a koraközépkor világáról. Szerezzen jártasságot a hallgató a különböző történelmi források (szövegek, képek, diagramok, művészeti emlékek stb.) értésében és alkalmazásában. Legyen képes a hallgató a történések idő- és térbeli összefüggéseinek felismerésére és alkotó alkalmazására, térképek, összehasonlító táblázatok értő alkalmazására, önálló elkészítésére. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
A használatos tankönyvek ismerete. Donáth Péter - Farkas Mária (szerk.): Filozófia - Művelődés - Történet 2001. Budapest, 2001, Trezor Kiadó Knausz Imre: Történelemtanítás az általános iskolai kezdőszakaszban. In: Radnainé Szendrei Julianna (szerk.): Ezredforduló, műveltségkép, kisgyermekkori nevelés. Budapest, 2001, Trezor Kiadó Knausz Imre: Történelem és oktatás. Budapest, 1998, Fővárosi Pedagógiai Intézet |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) Tudása az őskor, az ókor, a koraközépkor alapvető ismerete b) Képességei a megszerzett tudás átadása a 10-11 éves korosztály számára, megfelelő igény az ismeretek folyamatos bővítésére |