Tantárgy adatlapja
Az előadások során a hallgatók megismerhetik a humántudományok, nevezetesen az irodalomtudomány és a nyelvészet, valamint más tudományágak (orvostudomány, pszichológia, fejlődéstudomány, kognitív megközelítések stb.) gyümölcsöző, vagy egymást kioltó kapcsolatát. Francia nyelvi és kulturális kontextusban ismerhetik meg a terminológiák és az analógiák problémáját, és az inter-diszciplinaritás kutatásmódszertani hasznosságát és nehézségeit. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
L'interdisciplinarité existe-t-elle ?, Revue européenne des sciences sociale, XLIII, 2005, no 132. Gloria Origgi, Frédéric Darbellay, Repenser l'interdisciplinarité, Slatkine, 2010, ISBN 2051021287 Maurice Bloch, L’Anthropologie et le défi cognitif, Odile Jacob, 2013, ISBN 2738174795 Modélisa tion et interdisciplinarité: Six disciplines en quete d’épistémologie, Éditions Quae, 2014, ISBN 2759221385 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - Átfogó ismeretekkel rendelkezik a bölcsészettudomány saját tudományterületére jellemző hagyományos és elektronikus forrásairól, keresőprogramjairól, katalógusairól, bibliográfiáiról. Elmélyült ismeretekkel rendelkezik tudományterületének és határtudományainak jellemző kutatási kérdéseit, elemzési és értelmezési módszereit illetően. b) képességei - Képes önállóan szelektálni és tudatosan alkalmazni a szakmai problémának (kérdéseknek, szövegcsoportoknak, adatoknak) megfelelő humántudományi módszereket. |