Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Az angoltanítás módszertana 5 (Reflektív tanítás, osztálytermi kutatás)
Tárgy kódja: BONAT32500
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Dr. Reményi Andrea Ágnes
Tárgyleírás:

Ezen utolsó, „haladó szintű” módszertan-szeminárium főbb céljai: (1) a tanárjelöltek támogatása tanítási gyakorlatuk során, (2) a gyakorlat dokumentációjának segítése, valamint (3) felkészítésük egy osztálytermi kutatás elvégzésére. A kurzus során a hallgatók megismerkednek a célzott megfigyelés (kollégáké és önmaguké) módszereivel; elsajátítják a reflektív gyakorlat és az önértékelés technikáit (óra utáni reflexiókat elemeznek, majd írnak; tanári naplót vezetnek); megtanulják az osztálytermi kutatás/akciókutatás tervezésének és lebonyolításának alapjait; mini-kutatásuk eredményeit szóbeli prezentáció formájában ismertetik és vitatják meg. Emellett a szeminárium lehetőséget ad a tanítási gyakorlat során felmerülő bármilyen aktuális probléma, nehézség, kérdés (módszertani, pedagógiai, egyéb) hétről hétre történő rendszeres megbeszélésére, megoldási javaslatok kidolgozására, egymás támogatására. Az értékelés alapja a kurzus látogatása, aktív részvétel, a gyakorlat dokumentációja (hospitálási napló, tematikus terv, óratervek, reflexiók) és a prezentáció.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

Farrell, Thomas S. C. (2021). Doing Reflective Practice in English Language Teaching. 

    Routledge.

Smith, R. (2020). Mentoring teachers to research their classrooms: A practical

     handbook. British Council.

Ajánlott irodalom:

Brown, H. D. (2007). Teaching by Principles. (3rd ed). US: Pearson

Harmer, J. (2015). The Practice of English Language Teaching. (5th ed). UK: Pearson Longman.

Hedge, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom. (2nd ed). Oxford: OUP.

Richards, J.C. and Rodgers, T.S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching: a Description and Analysis. (3rd ed.)  Cambridge: CUP

Ur, P. (2012). A course in English language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a)    tudása

- a tanulás künbö formáinak ismerete mind általános, mind pedig konkrét szaktárgyi vonatkozásban,

- a tanulói tudás künbö formáinak, szervezőnek, a fogalomrendszerek, készségek és képességek fejlősi törvényszerűgeinek ismerete,

b)    képességei

- képes tanísi programok, tanulási egységek, tanísi ók tervezére, a tanulók szára szükséges tananyagok, taneszkök, információforrások, tudáshordozók megválasztára,

- képes a rendelkezésre álló taneszköket saját munkában felhasználni, rendszerbe szervezni, új eszköket tervezni,

- képes a tanulásszervezési eljások és tanísi módszerek széles skát alkalmazni a hatékony tanulási környezet kialakísa érdekében,

- képes a tanórai munka hatékony, lendületes irányíra, a tanulók figyelmének, érdeklőnek felkeltére és fenntartára

- képes megtartani iskolai tanókat

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe