Tantárgy adatlapja
A két
szemeszterre tervezett előadás második része Örményország és az örmények
történetét mutatja be a Mongol hódítástól egészen a jelen időkig. Az
események tárgyalásánál az örmények történeti fejlődése a szomszéd népekkel való tágabb
interakciójukon, kapcsolataikon keresztül kerül bemutatásra, így a Kaukázus,
az Oszmán, Perzsa és Orosz/Szovjet birodalmak viszonylatában. Végül pedig a
kortárs nemzetközi örmény közösségek helyzete kerül megvitatásra. |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: • Ronald G. Suny: Images of the Armenians in the Russian
Empire. In: Hovannisian (szerk.), The Armenian Image i.m. 105-137. • Ronald G. Suny, Looking Toward Ararat: The Armenians in Modern History.
Bloomington, 1993. • Sarkis Shmavonian: Mikayel Nalbandian and Non-Territorial
Armenian Nationalism. Armenian Review, XXXVI, 3 (Autumn 1983), 35-56. • H. F. B. Lynch: Echmiatsin and the Armenian Church. In:
Armenia, Travels and Studies, I. Beirut, 1965, 228-261. Ajánlott irodalom: • Ronald G. Suny, "Van Towards the Close of the
Nineteenth Century," ibid., II, pp. 76-101. • Geoffrey Goshgarian, "Eghishe Charents and the
`Modernization' of Soviet Armenian Literature," Armenian Review, XXXVI,
1 (Spring 1983), pp. 76-88. • Khachig
Tololyan, "The Role of the Armenian Church in the Diaspora,"
Armenian Review, XLI, 1 (Spring 1988), pp. 55-68. |
Azoknak az előírt szakmai
kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás,
képesség stb., KKK 7. pont) a
felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben
hozzájárul
|
a) tudása - Az örmény történelem fő
problémáinak megismerése. b) képessége - A történeti elemző képesség fejlesztése |