Tantárgy adatlapja
A kurzus célja: a korábbi esetmegbeszélő szeminárium folytatása. A hallgató az
esetmegbeszélő szeminárium keretén belül saját tapasztalatából szerzett
gyermekvédelemi eseteket: SNI, BTM, és más gyermekvédelemi szempontból
érintett tanulókhoz kapcsolódó eseteket dolgoz fel. A résztvevők munkájuk
során szerzett tapasztalataik alapján különös figyelmet fordítanak a
köznevelési intézményekben dolgozó gyermek- és ifjúságvédelmi felelős
feladataira, lehetőségeire és munkájának tervezésére is. |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: -
Feuer Mária – Nagy Krisztina: Az
esettanulmány elkészítése, in uő: Humán szakosok gyakorlati kézikönyve,
Akadémiai Kiadó, Budapest, 2011, 227–235 Ajánlott irodalom: -
Buda Béla: A lelki segítés alapkérdései, in Kulcsár Éva (szerk.):
Tanácsadás és terápia, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2009, 11–52;. |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
A hallgató képes az önálló esetvezetésre saját szakami kompetenciái felhasználásával és ismeretével. Az esetvezetés során alkalmazza a megismert
segítő beszélgetési szempontokat. |